Największą nowością na genewskim stoisku Seata stał się efektowny prototyp terenowej wersji minivana Seat Altea XL. Pod nazwą Freetrack zaprezentowano jego ekstremalny wygląd na 19-calowych kołach, prześwitem 310 mm i szeroka gamą wyposażenia. zmienione zostały kształty obu błotników, progów i błotników. Tył natomiast zdobi koło zapasowe w stylu znanym z VW Touareg. Dach pokrywa panoramiczna szyba, a praktycznym elementem są relingi. Inny kształt otrzymały także lusterka zewnętrzne.
We wnątrzu pojazdu zamontowano cztery indywidualne fotele oraz wiele istotnych i mniej ważnych elementów, które mają przekonać, że ten minivan jest także pojazdem sportowym.
Pod maską zamontowano najmocniejszą jednostkę napędową TFSI o mocy 177 kW (240 KM), ktora współpracuje z sześcistopniową manualną skrzynią biegów oraz sprzęgłem Haldex II związanym z napędem czterech kół. Należy oczekiwać, że wersja seryjna doczeka się także nieco wyważonego napędu, bardziej przydatnego w codziennym użytku.