Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2007: Spyker C12 Zagato – włoski garnitur

Genewa 2007: Spyker C12 Zagato – włoski garnitur

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ostatni produkt holenderskiej manufaktury na mocne samochody sportowe nazwano Spyker C12 Zagato. Auto bazuje na standardowym modelu Spyker C12 Spyder. Karoserię samochodu, zbudowanego przede wszystkim z aluminium, zaprojektowało znane centrum designu Zagato. Stylistyka auta nawiązuje do aktualnej linii projektanta, użytej po raz pierwszy w studium Zagato Raptor z roku 1996. Komunikat prasowy dosyć dokładnie opisuje auto, tak więc możemy poinformować, że C12 Zagato ma 4505 mm długości, 2031 mm szerokości (bez lusterek) i zaledwie 1250 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2680 mm, rozstaw kół z przodu 1574 mm, z tyłu 1728 mm, a masa auta to 1480 kg.

Przed tylną osią zamontowano 12-cylindrowy silnik z układem cylindrów w kształcie litery W (silniki dostarcza koncern Volkswagen) o pojemności 5998 cm3, który może być połączony z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z automatem z możliwością zmiany biegów manetkami pod kierownicą. Z pojemności 6 litrów osiągnięto 368 kW (500 KM) i 610 Nm momentu obrotowego, w ofercie znajdzie się także wersja ze sprężarką mechaniczną oferująca aż 478 kW (650 KM).

Samochód wyposażony w silnik bez doładowania przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s i może pędzić z maksymalną prędkością 320 km/h. Firma Spyker, znana z doskonałego dopracowania swoich samochodów, nie wstydzi się nawet ceny, którą żąda za nowy model. W komunikacie prasowym pojawiła się suma 495 tys. euro. Samochód powstanie w ilości 24 egzemplarzy, a do pierwszych nabywców Spyker C12 Zagato trafi w przyszłym roku.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium