Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2007: studyjna Łada C

Genewa 2007: studyjna Łada C

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Rosyjska Łada wciąż myśli poważnie o odzyskaniu pozycji na rynku sprzed lat, gdy w wielkich zakładach Togliatti produkowano ponad 500 tys. samochodów rocznie.

Genewa 2007: studyjna Łada C
Zobacz galerię (14)
Auto Świat
Genewa 2007: studyjna Łada C

Już dwa lata temu w Moskiwe przedstawiono pierwsze odważne prototypy, a na ubiegłorocznym salonie w rosyjskiej stolicy pojawiła się wersja produkcyjna nowego sedana. Świadczy to wymownie o próbach zerwania z niezbyt chlubną przeszłością i rozpoczęcia produkcji samochodów nie tylko nowocześniejszych, ale przede wszystkim lepszych jakościowo.

Prototyp przedstawiony w Genewie jest kolejnym tego najlepszym zwiastunem. Łada C-class, to dynamiczny i zgrabmy 3-drzwiowy hatchback. Należy oczekiwać, że w wersji produkcyjnej będzie napędzany jednym z czterocylindrowych silników o pojemności skokowej od 1,6 do 2,0 litra. W jego tworzeniu współpracowali specjaliści z firmy Magna, a w jego wnętrzu można także zauważyć charakterystyczne elmenty znane z samochodów koncernu Volkswagen.

W wersji zaprezentowanej w Genewie nowa Łada wyposażona została w 2,0 litrowy silnik, który pozwala na osiąganie predkości maksymalnej 210 km/h. Długość prototypu wynosi 4,2 metry i został on postawiony na kołach o średnicy 18-cali. Do produkcji zapewne trafi wersja znacznie uboższa. Producent jednak nie podaje dokładnego terminu wprowadzenie nowego modelu na rynek.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: