Są to: 7-miejscowy Santa Fe, nowa generacja Accenta oraz pojazd koncepcyjny HED-2 Genus. O ile Genus odzwierciedla wizję przyszłości w segmencie D, o tyle nowy Santa Fe i Accent wzmocnią obecną pozycję Hyundaia w kluczowych segmentach na europejskim rynku.

Santa Fe

Nowy model Santa Fe powstał z myślą o umocnieniu pozycji Hyundaia w dynamicznie rozwijającym się, ale bardzo zatłoczonym segmencie samochodów SUV. Jest większy od poprzednika: 175 milimetrów dłuższy, 45 milimetrów szerszy i 65 milimetrów wyższy, przy rozstawie osi zwiększonym o 80 milimetrów. Ponadto, nowa wersja oferuje większy komfort jazdy zbliżony do auta osobowego, lepsze prowadzenie, właściwości jezdne i przykuwającą wzrok, wysmakowaną stylistycznie sylwetkę.

Do tego dodać należy bardziej przestronne wnętrze, luksusowe wyposażenie, wygodę i przyjazny użytkownikowi charakter. Nowy Santa Fe łączy w sobie wszystkie tradycyjne zalety aut marki Hyundai – jakość, niezawodność i świetne osiągi – z interesującą stylistyką.

Santa Fe będzie dostępny z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 2,7 litra oraz ulepszonym 2,2-litrowym dieslem z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT) z systemem common rail (CRDi).

Accent

Choć głównym rynkiem zbytu dla modelu Accent tradycyjnie pozostaje rodzimy rynek koreański oraz stany Zjednoczone, w firmie Hyundai panuje głębokie przekonanie, że "wysmakowany" stylistycznie i zaawansowany technologicznie model przekona do siebie klientów na innych rynkach, a w szczególności na rynku europejskim.

Choć nowy Accent jest dłuższy (o 20 mm), szerszy (o 15 mm) i wyższy (o 75 mm) od swego poprzednika, od którego różni się również większym rozstawem osi (o 60 mm), nadal pozostaje modelem z górnej półki bardzo popularnego segmentu B. Jednak, dzięki wysiłkom zespołu inżynierów firmy Hyundai, zarówno designem jak i przestronnością wnętrza dorównuje modelom oferowanym w segmencie C, co czyni zeń wyjątkowo atrakcyjny produkt w sektorze niedużych aut rodzinnych.

Accent będzie napędzany motorem benzynowym o pojemności 1,4 lub 1,6-litra, bądź 1,5-litrowym dieslem z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT) z systemem common rail (CRDi).

Przy tworzeniu nowego Accenta konstruktorzy brali pod uwagę przede wszystkim wymagania współczesnych klientów: niższy współczynnik NVH (wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu), oszczędność paliwa, poprawione właściwości jezdne, przyczepność i osiągi, łącząc te elementy z najlepszą w segmencie C ergonomią wnętrza, wygodą oraz nowoczesną stylistyką.

Genus HED-2

Morskie fale i pustynne wydmy zainspirowały zespół stylistów Hyundaia, który stworzył koncepcyjny model crossover o nazwie Genus. Genus jest odpowiedzią na przyszłe zapotrzebowanie europejskich klientów na auto z segmentu D. Centrum Projektowe Hyundaia w Rüsselsheim w udany sposób połączyło sportową dynamikę coupe z wielofunkcyjnością tradycyjnego kombi.

Mimo że konferencja Hyundaia była jadną z ostatnich podczas pierwszego dnia prasowego, to jednak cieszyła się zainteresowaniem - koreańska marka coraz mocniej wkracza bowiem do Europy...