Alfa Romeo 159 w wersach sedan i kombi zadebiutuje w Genewie jako model 2008. Nawet dla fanów marki będzie trudno zidentyfikować przeprowadzone zmiany, gdyż na nadwoziu zmieniło się tylko tylne logo, które po naciśnięciu otwiera klapę bagażnika tak sedana, jak i kombi. Drugą zmianą nadwozia mogą być nowe 17-calowe felgi ze stopów lekkich, które poszerzają dotychczasową ofertę.
Ani we wnętrzu nie doszło do żadnych rażących zmian, odmłodzenie polega głównie na użyciu nowych materiałów i odcieni. Zmieniła się grafika przyrządów oraz sterowanie nawigacją i klimatyzacją. Zmodernizowano także fotele, które mają zapewnić więcej komfortu podczas długich podróży.
Do ciekawych modyfikacji doszło na polu techniki. Alfa Romeo 159 po raz pierwszy od swojego debiutu w roku 2005 dostępna będzie z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,2 l i mocy 191 kW (260 KM) w połączeniu z napędem wyłącznie przedniej osi. Nowością jest także standardowe zastosowanie systemu Electronic Q2, który ma poprawić właściwości jezdne wersji z napędem przednich kół.
Warto podkreślić także zmiany na podwoziu, gdzie w większej mierze wykorzystano aluminium. Samochód otrzymał nowe aluminiowe wahacze przedniej osi, odciążone stabilizatory, a czterocylindrowe modele mają jednoczęściowe aluminiowe zaciski hamulcowe na przednich kołach. Wszystkie zmiany powinny przyczynić się do obniżenia masy auta o 45 kg.
Na genewskim stoisku Alfa Romeo prezentowane będą dwa egzemplarze 159. Pierwszym będzie sedan z silnikiem 3,2 V6 i napędem na przednią oś, drugim kombi Sportwagon z silnikiem 2,4 JTDM w połączeniu z przekładnią automatyczną Q-tronic.