Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2008: Alfa Romeo 159 – dieta odchudzająca i drobny facelifting

Genewa 2008: Alfa Romeo 159 – dieta odchudzająca i drobny facelifting

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Główną gwiazdą stoiska włoskiego producenta będzie zapewne urzekający roadster 8C Competizione Spider, ale nie będzie on jedyną nowością. Alfa Romeo przygotowało także modernizację swojego modelu klasy średniej 159.

Genewa 2008: Alfa Romeo 159 – dieta odchudzająca i drobny facelifting
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Genewa 2008: Alfa Romeo 159 – dieta odchudzająca i drobny facelifting

Alfa Romeo 159 w wersach sedan i kombi zadebiutuje w Genewie jako model 2008. Nawet dla fanów marki będzie trudno zidentyfikować przeprowadzone zmiany, gdyż na nadwoziu zmieniło się tylko tylne logo, które po naciśnięciu otwiera klapę bagażnika tak sedana, jak i kombi. Drugą zmianą nadwozia mogą być nowe 17-calowe felgi ze stopów lekkich, które poszerzają dotychczasową ofertę.

Ani we wnętrzu nie doszło do żadnych rażących zmian, odmłodzenie polega głównie na użyciu nowych materiałów i odcieni. Zmieniła się grafika przyrządów oraz sterowanie nawigacją i klimatyzacją. Zmodernizowano także fotele, które mają zapewnić więcej komfortu podczas długich podróży.

Do ciekawych modyfikacji doszło na polu techniki. Alfa Romeo 159 po raz pierwszy od swojego debiutu w roku 2005 dostępna będzie z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,2 l i mocy 191 kW (260 KM) w połączeniu z napędem wyłącznie przedniej osi. Nowością jest także standardowe zastosowanie systemu Electronic Q2, który ma poprawić właściwości jezdne wersji z napędem przednich kół.

Warto podkreślić także zmiany na podwoziu, gdzie w większej mierze wykorzystano aluminium. Samochód otrzymał nowe aluminiowe wahacze przedniej osi, odciążone stabilizatory, a czterocylindrowe modele mają jednoczęściowe aluminiowe zaciski hamulcowe na przednich kołach. Wszystkie zmiany powinny przyczynić się do obniżenia masy auta o 45 kg.

Na genewskim stoisku Alfa Romeo prezentowane będą dwa egzemplarze 159. Pierwszym będzie sedan z silnikiem 3,2 V6 i napędem na przednią oś, drugim kombi Sportwagon z silnikiem 2,4 JTDM w połączeniu z przekładnią automatyczną Q-tronic.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: