Z Mediolanu do Genewy przyjeżdża kolejny kandydat na miejsce w komnacie sławy. Nowe Alfa Romeo 8C Competizione Spider nie jest bowiem tylko logicznym następstwem wersji coupe.
Włoska szkoła designu w ostatnim czasie prezentuje się bardziej poprzez małe Fiaty dla szerokich mas, tak więc premiera supersportowego coupe Alfa Romeo z surowym 8-cylindrowym silnikiem pod maską była nadzwyczajnym wydarzeniem. Pięćset sprzedanych egzemplarzy raczej nie przyniosło firmie zysku, ale medialna propagacja to nieoceniony wkład w postrzeganie marki. Teraz czas na ciąg dalszy.
Odcięcie dachu dwumiejscowego coupe najczęściej kończy się powstaniem atrakcyjnego roadstera, jednak to, co udało się Włochom jest prawdziwym majstersztykiem. Alfa Romeo 8C Competizione Spider już teraz staje się legendą, którą pokochają nie tylko bezkrytyczni miłośnicy włoskiego designu. Genewskie stoisko Alfa Romeo zapewne będzie oblegane i każdy z przyjemnością rzuci okiem na klasyczne kształty szybkiego roadstera. Idealna sylwetka, urzekający przód doskonale łączący agresywność, tradycyjne szczegóły rozpoznawcze Alfa Romeo i włoski styl oraz tył, genialnie prosty, a jednak tak czarujący.
Pod maską Alfa Romeo 8C Competizione Spider grzmi ośmiocylindrowe widlaste serce o pojemności 4691 cm3 z rzędami cylindrów rozwartymi pod kątem prostym. Moc maksymalna sięgnęła granicy 330 kW (449 KM) przy 7000 obr./min, moment obrotowy osiąga swoje maksimum 470 Nm przy 4750 obr./min, a czerwone pole obrotomierza zaczyna się na liczbie 7500. Sześciobiegowa zautomatyzowana skrzynia biegów, podobna do tej z Maserati i Ferrari, pracować będzie w trybach Manual-Regular, Manual-Sporty, Automatic-Regular, Automatic-Sporty i Icemode. Układ napędowy typu transaxle, w którym silnik zamontowano z przodu, a skrzynię biegów i dyferencjał o zwiększonym tarciu z tyłu, pozwolił uzyskać doskonałe rozłożenie masy pomiędzy osie.
Układ hamulcowy Brembo składa się z 380-milimetrowych tarcz ceramicznych z przodu i 360-milimetrowych z tyłu. W nadkolach Alfa Romeo 8C Competizione Spider znajdziemy 20-calowe koła ze stopów lekkich, na których zamontowano opony 245/33 R 20 i 285/35 R 20.
Oczekiwanie narodzin nowej legendy spod znaku Alfa Romeo znów jest nieco przyjemniejsze...