Dla modeli Brera i Spider producent przygotował kilka niewidocznych gołym okiem udogodnień. Z zewnątrz zmienił się tylko znak na klapie bagażnika, którym po naciśnięciu pokrywa się otwiera. Kolejnymi nowościami są biały lakier Ice White i 18-calowe koła dostępne za dopłatą.
We wnętrzu użyto nowych materiałów, a do modelu Brera można zamówić czarną tapicerkę od dywaników aż po podsufitkę, co ma podkreślić sportowy klimat na pokładzie. Zarówno Alfa Romeo Brera, jak i Spider zaoferują teraz nowe przednie fotele i aluminiowe pedały. Zmiana dotknęła grafiki wskaźników, sterowania nawigacji i klimatyzacji.
Wyposażenie standardowe coupe i kabrioletu obejmuje teraz system VDC (Vehicle Dynamic Control), siedem poduszek powietrznych, klimatyzację dwustrefową, tempomat i 17-calowe koła. Za dopłatą oferowane są lampy ksenonowe, 18- lub 19-calowe koła, system audio Bose, systemy Blue&Me i Blue&Me Nav, zmieniarka CD i system śledzący ciśnienie w oponach.
Oferta jednostek napędowych pozostaje praktycznie bez zmian, w ofercie nadal znajdziemy benzynowy 4-cylindrowy silnik 2,2 JTS o mocy 136 kW (185 KM) oraz benzynowego 6-cylindrowca 3,2 V6 o mocy 191 kW (260 KM). Jednostki wysokoprężne reprezentuje 4-cylindrowy silnik 2,4 JTDM, który w połączeniu z 6-biegowym automatem oferuje 154 kW (210 KM), a przy skorzystaniu z przekładni Q-Tronic moc spada do 147 kW (200 KM).
Dla wersji z napędem kół przednich standardem będzie system Electronic Q2, który ma poprawić właściwości jezdne.
Podobnie jak w modelu 159, także w coupe Brera i kabriolecie Spider doszło do zmian w zawieszeniu związanych przede wszystkim z większym wykorzystaniem aluminium. Nowe aluminiowe komponenty przyczyniły się do zaoszczędzenia zbędnych kilogramów.