Prezentacja firmy BMW na 78. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2008 koncentruje się szczególnie na kontynuacji ofensywy modelowej firmy oraz na dalszym wdrażaniu strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics chwalonej globalnie za przyszłościowe rozwiązania. Czołowy dostawca samochodów luksusowych na świecie zaprezentuje w Genewie nowe modele pojazdów z różnych segmentów, kładąc główny nacisk na dalsze obniżanie zużycia paliwa i emisji spalin.

Wszystkie nowe BMW wyposażone są standardowo w nowoczesne technologie zwiększające wydajność pojazdów. W porównaniu z pojazdami konkurencyjnych marek te wyjątkowe modele samochodów ustanawiają nowe standardy dotyczące oszczędnej i dynamicznej jazdy, a ponadto przyczyniają się do zredukowania poziomu zużycia paliwa i emisji CO2, niezależnie od rodzaju silnika i uzyskiwanych osiągów.

Zdolność połączenia tak typowej dla marki, czystej radości z jazdy z rozsądnym wykorzystaniem zasobów naturalnych jest doskonałym dowodem na wyjątkowy potencjał firmy BMW Group w zakresie tworzenia nowatorskich rozwiązań. W skład strategii BMW EfficientDynamics wchodzą wszelkie rozwiązania i technologie zapewniające idealną równowagę pomiędzy osiągami na drodze a zużyciem paliwa. Innowacje z tego zakresu stosowane są już teraz w standardowym wyposażeniu wielu modeli BMW, a z biegiem czasu zostaną wprowadzone do modeli wszystkich serii pojazdów.

Konsekwentne wdrażanie strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics umożliwiło w samym tylko roku 2007 sprzedaż ponad 400 000 pojazdów wyposażonych w najnowsze technologie zmierzające do zredukowania zużycia paliwa i emisji spalin. Obecnie prawie każdy nowo zarejestrowany na rynku europejskim pojazd firmy BMW Group uzyskuje wartości emisji CO2 nieprzekraczające 140 gramów na kilometr.

Nowe modele BMW wyższych segmentów rynkowych oferują najlepsze w swej klasie parametry w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin. Na przykład BMW 520d z silnikiem o mocy 130 kW/177 KM stanowi niedościgniony wzorzec pod względem średniego zużycia paliwa rzędu 5,1 litra na 100 km w cyklu pomiarowym UE oraz emisji CO2 sięgającej 136 gramów na kilometr. W efekcie emisję CO2 na poziomie zaledwie 140 gramów na kilometr uzyskuje dziś 21 modeli pojazdów BMW.

Korzystając z zalet strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics wdrażanej we wszystkich seriach modelowych, firma BMW Group jako czołowy producent luksusowych pojazdów zamierza umocnić swą pozycję lidera oraz skonsolidować i rozszerzyć działania w zakresie optymalizacji zużycia paliwa.

Obniżenie poziomu emisji oraz dalsze zwiększanie radości z jazdy to kluczowe aspekty działań rozwojowych firmy BMW Group. Poza innowacjami dostępnymi w obecnych modelach pojazdów filozofia BMW EfficientDynamics obejmuje również strategie średnio- i długoterminowe zmierzające do obniżenia poziomów zużycia paliwa i emisji spalin.

Na genewskim Salonie Samochodowym 2008 firma BMW zaprezentuje wyjątkowy potencjał wykorzystywanych już dziś technologii przyszłościowych w postaci fascynującego samochodu koncepcyjnego (patrz osobne informacje prasowe).

Ponadto, odwiedzający genewski salon będą mogli poznać tajniki technologii hybrydowej BMW zastosowanej np. w koncepcyjnym pojeździe BMW Concept X6 ActiveHybrid będącym zwiastunem nowej generacji samochodów łączących napęd elektryczny z silnikiem spalinowym.

Już dziś BMW Hydrogen 7 jest praktycznym dowodem na to, że technologia wodorowa świetne sprawdza się w codziennym użytkowaniu: na salonie w Genewie 2008 będzie można oczywiście podziwiać wyprodukowaną w małej serii i używaną przez klientów na całym świecie limuzynę z dwunastocylindrową jednostką spalinową o podwójnym napędzie.

Europejski debiut całkowicie nowego pojazdu koncepcyjnego BMW będzie wyjątkowym akcentem genewskiego salonu 2008: BMW X6 to niezwykłe połączenie elegancji dużego coupé z doskonałością modelu serii BMW X i osiągami prawdziwego pojazdu sportowego. Nowy członek rodziny BMW X jest ponadto pierwszym pojazdem na świecie wyposażonym w układ Dynamic Performance Control.

Oprócz zalet inteligentnego układu stałego napędu na cztery koła BMW xDrive, pozwalającego na całkowicie zmienną i płynną dystrybucję siły napędu na koła przednie i tylne, nowatorski układ Dynamic Performance Control zastosowany w tym pojeździe umożliwia zmienny i płynny rozdział siły napędu pomiędzy oba koła tylne.

Kolejną cechą szczególną BMW X6 jest doskonały silnik V8 oferujący kombinację technologii Twin Turbo i układu wtrysku bezpośredniego High Precision Injection. Jako pierwsza jednostka na świecie, silnik benzynowy V8 wyposażony w turbosprężarkę umieszczoną w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów rozwija maksymalną moc 300 kW/ 407 KM. Jest on ponadto najbardziej wydajną jednostką napędową w swej klasie.

Druga światowa premiera firmy BMW Group w Genewie dotyczy nowej koncepcji BMW M GmbH: po raz pierwszy wystawione zostanie nowe BMW M3 Cabrio dostępne z innowacyjną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i układem Drivelogic. Będąc trzecim członkiem rodziny BMW M3, ten wyjątkowy kabriolet łączy typową dla pojazdów BMW serii M dynamikę jezdną z nadzwyczajną radością jazdy z otwartym dachem.

Podobnie jak w przypadku BMW M3 Coupé i BMW M3 Limuzyna, BMW M3 Cabrio będzie od samego początku dostępne z opcjonalną skrzynią siedmiobiegową o podwójnym sprzęgle, zastosowaną jednak po raz pierwszy w połączeniu z jednostką napędową o dużej mocy. Ogromną zaletą nowej skrzyni jest niezwykle płynna zmiana biegów odbywająca się praktycznie bez przerywania przenoszenia napędu, wraz z korzyściami płynącymi z zastosowania typowego dla serii M układu Drivelogic.

W trybie ręcznej zmiany biegów kierowca wykorzystuje sześć, a w trybie automatycznym – pięć programów jazdy dostosowujących charakterystykę zmiany przełożeń do indywidualnych upodobań i stylu jazdy.

Większa wolność wyboru to również efekt konsekwentnej polityki modelowej firmy BMW w zakresie rozszerzenia gamy modeli serii 1: oprócz modeli trzy - i pięciodrzwiowych oraz pojazdu Coupé zaprezentowanego zaledwie kilka tygodni temu, na genewskim salonie będzie można ujrzeć po raz pierwszy świętujące swój debiut na rynku europejskim BMW serii 1 Cabrio. Nowy model posiada wszelkie cechy typowe dla kabrioletu BMW, takie jak obniżona linia boczna biegnąca równolegle do drogi i – oczywiście – wyjątkowe wrażenia z jazdy z otwartym dachem połączone z niezwykłą zwinnością charakterystyczną dla pojazdów serii 1.

Całkowicie nowe silniki benzynowe i wysokoprężne pozwalają BMW serii 1 uzyskać imponujące osiągi oraz równie doskonałe poziomy wydajności. Najwyższy model serii, BMW 135i Cabrio, wyposażony w sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 225 kW/306 KM z układem Twin Turbo i High Precision Injection to samochód niemający sobie równych wśród pojazdów konkurencyjnych marek.

Sześciocylindrowa rzędowa jednostka napędowa gwarantuje dynamiczne osiągi i fascynującą zwinność w BMW serii 1, a w tej kombinacji również i sportowe wrażenia jezdne w BMW 125i Coupé. Nowa wersja modelowa napędzana silnikiem o mocy 160 kW/ 218 KM z pojemności 3 litrów z układem VALVETRONIC i magnezowo-aluminiową skrzynią korbową pozwala na uzyskanie nadzwyczajnych osiągów jednostki sześciocylindrowej o niespotykanym dotąd poziomie wydajności.

Gama silników dostępnych dla BMW serii 3 Cabrio została powiększona o wyjątkowo ekonomiczną wersję – całkowicie nową i świętującą swój debiut w Genewie, czterocylindrową jednostkę wysokoprężną, montowaną w BMW 320d Cabrio. Trzecia generacja w pełni aluminiowych silników z układem wtrysku paliwa Common Rail rozwija moc maksymalną 130 kW/177 z pojemności 2,0 litra.

Na drodze oznacza to sportowe osiągi oraz najwyższy poziom radości z jazdy kabrioletem połączonej z nadzwyczajną wydajnością. Średnie zużycie paliwa BMW 320d Cabrio wynosi zaledwie 5,3 litra na 100 km, co jest wartością niespotykaną w tym segmencie pojazdów, a emisja CO2 – 140 gramów na kilometr.

Prezentowane w Genewie BMW serii 5 jest jeszcze doskonalsze niż dotychczas. Zarówno model Limuzyna, jak i Touring zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wydajnością i radością z jazdy. Podobnie jak touring BMW 520d, który pozostawia konkurencję daleko w tyle, spalając tylko 5,3 litra paliwa na 100 km i emitując 140 gramów CO2 na kilometr, tak i BMW 520i ustanawia w swym segmencie nowe standardy dotyczące wydajności.

Ten niezwykle oszczędny model BMW serii 5 wyposażony jest w benzynowy silnik czterocylindrowy o mocy 125 kW/170 KM z układem bezpośredniego wtrysku ubogiej mieszanki High Precision Injection gwarantującym dynamiczne osiągi połączone z niskim poziomem zużycia paliwa i emisji spalin, który w BMW 520i wynosi zaledwie 6,7 litra na 100 km w cyklu pomiarowym UE.

Wersje Lifestyle, Exclusive i Sport dostępne są obecnie i dla limuzyny, i dla touringa, oferując doskonały wygląd i dodatkowe korzyści dla BMW serii 5. Ekskluzywny lakier i obręcze kół ze stopu lekkiego oraz wysokogatunkowa tapicerka i listwy wewnętrzne podkreślają indywidualny styl i charakter pojazdów z serii Special Edition, czyniąc każdy z nich wyjątkowym i luksusowym.

Dzięki nowoczesnej technologii przenoszenia napędu i ekskluzywnej charakterystyce BMW serii 5 zapisze się również w roku 2008 na kartach długoletniej historii sukcesu.