Ponieważ firma Bertone przechodzi właśnie restrukturyzację, Lili Bertone, prezes rady nadzorczej, zapowiedziała, że w tym roku firma nie pojawi się na targach w Genewie. Żeby jednak nie pozostać zupełnie z boku, firma przedstawiła w Genewie swój nowy samochód koncepcyjny. Wydarzenie nie miało jednak miejsce na terenie targów, ale podczas AutoDesignNight w klubie La Sip w centrum Genewy. Gośćmi imprezy było czterystu czołowych projektantów samochodów.

Zaprezentowany samochód nazwano BAT 11 i bazuje on na coupe Alfa Romeo 8C Competizione. Nowość nawiązuje do trójki aerodynamicznych konceptów, które powstały w latach pięćdziesiątych ze współpracy firm Bertone i Alfa Romeo.

W roku 1953 przedstawił się pierwszy model BAT 5 z karoserią zaprojektowaną przez Franco Scaglione. Samochód zaszokował ówczesny świat motoryzacji i przesunął granice designu nadwozi i aerodynamiki. Rok później pojawił się BAT 7 z dużymi płetwami na tyle auta, miały one tłumić turbulencje w tylnej części nadwozia. Ostatnim studium był BAT 9 z roku 1955 z mniejszymi płetwami, ale wyraźnym przodem z dużymi wlotami powietrza.

Źródło: Car Design News