Dwulitrowy 4-cylindrowy diesel nowej hybrydy bawarskiego BMW nazwanej X5 Vision EfficientDynamics Concept zapożyczono z modelu BMW 123d. Jednostka oferuje moc 150 kW (204 KM) przy 4400 obr./min i moment obrotowy 400 Nm dostępny w zakresie 2000-2250 obr./min. Wsparciem dla jednostki spalinowej jest silnik elektryczny, który produkuje dodatkowych 15 kW (20 KM) i 210 Nm. Siła napędowa hybrydowego układu przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.
Samochód wyposażono w baterie li-ion, które mogą się doładowywać podczas hamowania i dostarczają energię do silnika elektrycznego. Na dachu umieszczono panele solarne zasilające elektronikę pokładową, a dodatkowo wyprodukowana energia może być magazynowana w bateriach li-ion.
Chociaż koncept bazuje na masywnym BMW X5 może się pochwalić przyzwoitym czasem przyśpieszenia od 0 do 100 km/h, który wynosi 8,9 s. Terenówka zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,4 l oleju napędowego na 100 kg, emitując 172 g CO2 na km.
Oszczędna i ekologiczna eksploatacja nie są zasługą wyłącznie układu napędowego. Lekko poprawiono także aerodynamikę auta czy design 19-calowych kół, które zaprojektowano tak, by obniżyć opór aerodynamiczny i wirowanie powietrza.