W niektórych krajach C-Crosser jest teraz dostępny z nowym silnikiem benzynowym, współpracującym z dwoma rodzajami skrzyni biegów: pięcioprzełożeniową skrzynią mechaniczną oraz bezstopniową skrzynią CVT.

Nowa wersja uzupełniaproponowaną dotychczas gamę z silnikiem HDi 160 FAP.

Układ przenoszenia napędu na cztery koła zapewnia wszechstronność użytkowania, która stanowi jeden z najważniejszych atutów tego sportowo-użytkowego modelu (SUV Sport Utility Vehicle) najwyższej klasy.

Silnik dostosowany do parametrów

Proponowany w modelu C-Crosser czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 359 cm3 rozwija maksymalną moc 125 kW (170 KM CEE) przy prędkości obrotowej 6 000 obr. / min. i osiąga maksymalny moment 232 Nm przy prędkości obrotowej 4 100 obr. / min. Silnik wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych, który zwiększa moment obrotowy i płynność pracy przy niskich i średnich prędkościach obrotowych.

Aby jeszcze lepiej spełnić wymagania poszczególnych rynków, C-Crosser z silnikiem benzynowym proponuje dwa rodzaje przekładni: pięcioprzełożeniową, mechaniczną oraz skrzynię typu CVT (Continuously variable transmission), która wyróżnia się nieskończoną liczbą przełożeń za pomocą wariatora regulującego przełożenie w sposób ciągły.

To rozwiązaniezapewnia płynną, bezstopniową pracę przekładni.

Ta skrzynia biegów umożliwia również ręczną blokadę sześciu przełożeń, jak w tradycyjnej przekładni automatycznej.Przełożenia mogą być wybierane za pomocą dźwigni zmiany biegów lub manetek umieszczonych za kierownicą. Zmiana biegów następuje w trybie prawie natychmiastowym, zapewniając szybkość reakcji silnika.

Wprowadzony do sprzedaży w Europie latem ubiegłego roku C-Crosser posiada zwarte proporcje (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami 1,71 m). W uzupełnieniu praktycznych funkcji samochodu, w gamie są oferowane liczne nowoczesne elementy wyposażenia, zwiększające przyjemność podróżowania.