Hyundai na razie opublikował tylko szkic nowego 6-miejscowego konceptu z jednobryłowym nadwoziem. W swoich materiałach prasowych koreański producent pisze, że przy opracowaniu auta główną rolę odgrywała ekologia, a HED-5 ma przesunąć znaczenie uniwersalności na nowy poziom. Przy opracowaniu pojazdu współpracowano ze spółkami Recaro, Bayer i LG, które dostarczyły rewolucyjne materiały i technologie konstrukcyjne.
Spółka Hyundai już od dłuższego czasu stara się znaleźć odpowiedzi na pytania związane z eksploatacją samochodów i ochroną środowiska naturalnego. Nowy „ekopakiet” pokazuje, jak dostępne technologie mogą przyczynić się do znacznego (nawet do 29 %) obniżenia emisji CO2 bez wpływu na cenę, moc czy wrażenia z jazdy. Hyundai HED-5 to samochód koncepcyjny, który oferuje realne i osiągalne obniżenie emisji CO2 i zużycia paliwa.
Źródło: Komunikat prasowy Hyundai