Spółka Hyundai Motor Co. prezentuje w Genewie samochód koncepcyjny, który jest połączeniem nowoczesnej stylistyki z technologiami przyszłości i zaawansowanymi rozwiązaniami ekologicznymi. We współpracy z partnerami Bayer MaterialScience AG, Keiper i LG Electronics spółka Hyundai przygotowała studium 6-miejscowego pojazdu.
Bayer MaterialScience AG dostarczył nowe materiały, lżejsze i bardziej formowalne od metalu czy szkła, które wykorzystano do produkcji zewnętrznych części nadwozia. W połączeniu z lekką konstrukcją karoserii pomaga to w obniżaniu zużycia paliwa i emisji CO2. Samoczyszczące się elementy karoserii dostarczone przez firmę Bayer mają podkreślić ekologiczny charakter konceptu, a zarazem zapewniają „magiczne zgojenie” otarć. Hyundai HED-5 „i-mode” według materiałów firmy jest pierwszym samochodem, w który użyto nowego szyby „BayVision” i soczewki świetlne Collimator spółki Makrolon®.
Centrum multimedialno-rozrywkowe opracowała spółka LG Electronics. System umożliwia autu w pełni zintegrować się z cyfrowym gospodarstwem domowym, a podróżnym pozwala komunikować nie tylko między sobą, ale także na zewnątrz. Dostęp do internetu, gry komputerowe, filmy i wideorozmowy dostępne są za pośrednictwem wyświetlaczy dotykowych i kamer umieszczonych w podsufitce. Dzięki technologii bezprzewodowej można podłączyć bezprzewodową klawiaturę, gamepad czy słuchawki.
Spółka Keiper dostarczyła koncept Swivel Seat umożliwiający proste przewracanie fotela pasażera w ten sposób, aby siedział czołem do pasażerów jadących w drugim i trzecim rzędzie. Po przewróceniu fotela siedzenie zmienia się w oparcie. Możliwe jest to dzięki elektronicznemu systemowi, który ukrywa się pod fotelem. Zintegrowany system pasów bezpieczeństwa i regulowane zagłówki zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa biernego pasażera w obu ułożeniach fotela. Drugi rząd siedzeń można przesunąć do tyłu.
Według materiałów prasowych najbardziej charakterystycznym rysem auta jest klinowy profil nadwozia połączony z dużym zaokrąglonym tyłem, który wywołuje uczucie napiętego łuku. Drzwi auta mocowane są za pomocą nowego systemu z tylnym drzwiami otwieranymi przeciw kierunkowi jazdy. Podróżni mają do dyspozycji osobne fotele obite w skórze koloru Cognac, którą nałożono na szkielet w kolorze Burgundy.
Hyundai HED-5 napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l, który najpierw zasysa powietrze do niskociśnieniowej turbosprężarki, skąd wtłaczany jest on do turbosprężarki wysokociśnieniowej, dzięki czemu udało się uzyskać 158 kW (215 KM) mocy i 461 Nm momentu obrotowego. Siła napędowa przenoszona jest na koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu. Nowy silnik pełni najbardziej rygorystyczne wymogi Unii Europejskiej w zakresie emisji spalin. Produkcja nowego silnika, ale z jedną turbosprężarką, rozpocznie się w roku 2009, wersja z dwoma turbosprężarkami trafi do produkcji dopiero w pierwszej połowie 2011 roku.
Źródło: Komunikat prasowy Hyundai