Jest to zoptymalizowane połączenie dostępnych obecnie technologii (pakiet i-blue) zestawione z nowym silnikiem oraz wykorzystujące CNG. Koncepcja i-blue już dzisiaj pozwala na masową produkcję bardzo przyjaznych dla środowiska pojazdów.

Emisja dwutlenku węgla stanowi temat kluczowy polityki ekologicznej a Hyundai jest w stanie poczynić dalsze postępy w jej ograniczaniu. Nowe osiągnięcia są tym bardziej konieczne, im bardziej nagląca staje się potrzeba zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, ograniczenia konsumpcji i oszczędzania zasobów naturalnych. W ramach koncepcji i-blue, Hyundai połączył ze sobą elementy nowoczesnych technologii aby sprostać stale rosnącym standardom iwymaganiom klientów.

W rezultacie otrzymano całe spektrum technologii zastosowanych w modelach i10, i10 CNG, i30 oraz oczekiwanym i20, zaprojektowanych w sposób wyznaczający nowe standardy w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i konsumpcji paliwa.

- O koncepcji i-blue można myśleć jako o wprowadzeniu elementów, które w naturalny sposób będą ewoluować w przyszłych samochodach Hyundai, ale również, jeśli popyt ze strony dystrybutorów, dealerów i klientów będzie wystarczający, może przekształcić się w osobną serię modeli eko-dynamicznych. W jednym i w drugim wypadku, biorąc pod uwagę, że już produkujemy najbardziej efektywne w swoich klasach pojazdy pod względem ograniczenia emisji dwutlenku węgla (przykładowo obecny Santa Fe CRDi) koncepcja ta jest przykładem nieustającego zaangażowania firmy Hyundai na rzecz zarówno klientów, jak i ekosfery” – wyjaśnia Hans van Gent z Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH.

Każdy z modeli wyróżnionych wizualnie za pomocą znaczków i-blue oferuje znaczące ograniczenie zanieczyszczeń bez szkody dla osiągów, niezawodności czy satysfakcji z jazdy.

i-blue – skład pakietu

Podczas gdy poszczególne modele różnią się zastosowanymi zestawami elementów i-blue, na pakiet składają się rozwiązania zmniejszające opory ruchu, zwiększające efektywność silnika i skrzyni biegów oraz dopracowany kształt nadwozia.

Ulepszenia w zakresie aerodynamiki

Aby osiągnąć istotne (do dziesięciu procent) zmniejszenie współczynnika oporu Cd, pakiet i-blue uwzględnia:

• zależne od pojazdu nadanie kształtów opływowych podwoziu;• zoptymalizowane pod względem aerodynamiki wnęki na koła przednie i tylne;• zoptymalizowane wloty powietrza z przodu oraz tylni spoiler.

Mechanizm napędowy

Elementy zestawione celem osiągnięcia istotnego spadku spalania to:

• zwiększenie wewnętrznej sprawności silnika przez ograniczenie tarcia układu napędowego, zastosowanie oleju niskotarciowego i optymalizację układu chłodzenia;• zmiana oprogramowania sterującego silnikiem. Przykładowo, sterowanie ciśnieniem wtrysku i taktowaniem cykli silnika, jak również zaawansowane procedury przetwarzania spalin oraz obniżenie prędkości biegu jałowego;• wyposażenie pojazdu w sterowany elektronicznie wskaźnik zmiany biegów (wskaźnik przełożenia);• wdrożenia systemu Bosch Start & Stop (łącznie z inteligentnym generatorem).

Nadwozie

Dopracowanie nadwozia pomoże zmaksymalizować zyski zarówno aerodynamiczne jak i te, dotyczące efektywności zużycia paliwa.

Zmiany uwzględniają:

• obniżenie zawieszenia o około 15 -2 0 mm;• zastosowanie opon Michelin o bardzo małym oporze tocznym (i10: 175 / 55 R14; i30: 205 / 55 R16) ze zwiększonym ciśnieniem powietrza.

Skrzynia biegów

Zmiana skrzyni biegów z pięciobiegowej na sześciobiegową i wydłużenie najwyższych, trzech przełożeń znacząco ogranicza obroty, co w efekcie skutkuje zmniejszeniem spalania i emisji gazów cieplarnianych.

Zmiany uwzględniają:

• zastąpienie pięciobiegowych, ręcznych skrzyni biegów skrzyniami sześciobiegowymi;• wydłużenie najwyższych trzech przełożeń;• zainstalowanie wskaźnika przełożenia bezpośrednio na tablicy rozdzielczej.

Seria pojazdów i-blue

i30 blueWyposażony w silnik Diesla 90PS 1.6CRDi, model i30 w wersji pięciodrzwiowej może się pochwalić zadziwiająco niską emisją dwutlenku węgla: 125 g / km. Wyposażenie w pakiet –i-blue zmniejsza tę wartość o dalsze 15,2 proc. do zaledwie 106 g / km. Naturalnie ten spadek procentowy wiąże się również z mniejszym zużyciem paliwa.

i10 blueWprowadzony w roku 2007, model i10 zaproponował nową jakość w segmencie A. Bardzo ekonomiczny, pięciodrzwiowy model 70 KM - 1.1CRDi sam w sobie ma bardzo niski poziom emisji dwutlenku węgla - 114 g / km. Z podstawowymi elementami pakietu i-blue i silnikiem U2 1.6, wielkość ta obniża się do zaledwie 95g / km, osiągając znaczący 17 proc. spadek.

i10 blue CNGNajbardziej doskonałe rozwiązanie, udało się osiągnąć dzięki połączeniu nowo opracowanego, trzycylindrowego silnika 0.L z turbodoładowaniem (98 KM) oraz zastosowania CNG. W tym pakiecie, i10 blue CNG staje się liderem w swojej klasie pod względem emisji dwutlenku węgla na poziomie jedynie 65g / km.

Hyundai i ekosferaHyundai zawsze był liderem w aspekcie ochrony środowiska. Od samego początku oferowano klientom najbardziej ekonomiczne pojazdy, wyposażone jednocześnie w technologie opracowane tak, by dbać o ekologię. Długo przed wprowadzeniem stosownych przepisów prawnych, Hyundai ograniczył zanieczyszczenia we wszystkich swoich fabrykach i wprowadził procedury recyclingowe.

Działania proekologiczne

Jednym z lepszych przykładów zaangażowania w kwestie środowiskowe jest odbiór fabryki w Asan w 1996 roku. Aby ją zbudować, trzeba było pozbyć się z terenu około 1700 drzew. Wykopano je i przesadzono na rekultywowaną działkę w Namyang. Emisje wszelkich substancji pozostawały pod ścisłą kontrolą. Hyundai jest również pierwszym z wielkich producentów samochodów, który zdecydował się w pełni przejść na lakiery na bazie wody oraz ograniczyć niebezpieczne pierwiastki, takie jak kadm, które tworzyły zanieczyszczenia resztkowe.

W tym samym czasie Hyundai przedstawił ULEV (pojazd o ultra-niskiej emisji), który spełniał lub przekraczał najostrzejsze normy, dotyczące ograniczenia emisji. Opracowano również nieszkodliwy dla warstwy ozonowej gaz do klimatyzacji oraz substancję zapobiegającą zamarzaniu, wystarczającą na ponad 100 000 kilometrów.

W roku 2000 zadebiutował zasilany ogniwem paliwowym SUV Santa Fe i osiągnął sukces w codziennej eksploatacji na terenie Stanów Zjednoczonych. W roku 2004 wprowadzono drugą generację pojazdu o zasilaniu elektrycznym, w oparciu o platformę SUV - Tucsonz licznymi usprawnieniami, w tym z systemem umożliwiającym rozruch w temperaturach ujemnych. Konkurując z zespołami z Daimler AG, GM, oraz Nissana, Tucson FCEV był jedynym pojazdem z ogniwem paliwowym, który uzyskał maksymalną ilość punktów podczas Challenge Bibendum w Szanghaju w 2007 roku.

Challenge Bibendum, stworzone przez Michelin w 1998, roku jest konkursem promującym zrównoważony transport drogowy i uwzględniającym cztery parametry testów sprawnościowych: hałas, efektywność spalania, zanieczyszczenia i emisję dwutlenku węgla.

Tucson FCEV jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 150 km / godz. i ma zasięg 350 kilometrów w oparciu o zbiornik wodoru, pod ciśnieniem 350 bar. Sercem tego pojazdu, rodem z dwudziestego pierwszego wieku, jest zestaw ogniw paliwowych 80kW niezależnie opracowany i zaprojektowany przez Hyundaia.

W 2007 roku w wyścigu Panasonic World Solar Challenge w Australii, całkowicie nowy Hyundai i30 1.6 CRDi turbodiesel pobił całą gamę rywali hybrydowych i dieslowskich, uzyskując najwyższe wyniki pod względem oszczędności i emisji gazów cieplarnianych. i30 CRDi konkurował w klasie Greenfleet Technology i uzyskał parametry takie jak 3.2 litra paliwa na 100 km oraz jedynie 97g dwutlenku węgla na przejechany kilometr, na trasie z Darwin do Adelajdy obejmującej ponad 3000 km – lepsze niż nie tylko hybrydowa Toyota Prius, ale także diesle Audi i Peugeota, a nawet BioBike.

Już od lat 90-tych Hyundai zaczął intensywnie inwestować w niezależne projekty technologii, które mogłyby wyprzedzić wprowadzenie wszelkich, międzynarodowych przepisów, ograniczających zanieczyszczenia. Rezultaty takiego wczesnego skupienia specjalistów, sprzętu i zasobów można oglądać w postaci obecnej oferty silników, bez najmniejszego problemu spełniających standardy Euro 4, a nawet będących w stanie spełnić surowsze normy, które zostaną wprowadzone w przyszłości.

W 2004 roku Hyundai zaczął wdrażać program, mający na celu skoordynowanie międzynarodowych działań na rzecz ochrony środowiska oraz zwiększenie ich efektywności. Wewnętrzny komitet oraz wyspecjalizowane podgrupy dbają o to, aby proekologia była zasadą wiodącą na całym świecie.

Niewiele innych firm może pochwalić się takim poziomem zaangażowania w kwestie ekologii. Dla nas i-blue to kolejny, logiczny i praktyczny krok na drodze do dostarczania naszym klientom jak najbardziej sprawdzonych, niezawodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych dla środowiska technologii, przez co wyrażamy nasze zobowiązania w stosunku do ich świata.