Nowe Infiniti EX37 bazuje na tej samej płycie podłogowej jak sedan i coupe G37 oraz Nissan 350Z. SUV wykorzystuje także wiele wspólnych komponentów. Model EX37 zastępuje w ofercie EX35, zmiana nazewnictwa spowodowana jest zwiększeniem objętości silnika z 3,5 do 3,7 l. Design EX37 łączy w sobie ekstrawaganckie i sportowe linie, znane już z większego FX (premiera światowa nowej generacji tego modelu również odbędzie się w Genewie). Karoseria lekko przypominająca coupe, otrzymała długą maskę i ostro opadający dach dające uczucie dynamiczności.

Silnik to benzynowa 6-cylindrowa jednostka z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów, którego moc wynosi 228 kW (310 KM), a moment obrotowy sięga 350 Nm (o 6 kW i 7 Nm więcej od EX35). Z powodu lepszego rozłożenia masy zamontowany został jak najdalej i jak najgłębiej za przednią osią. Standardem w tej klasie jest system napędu na cztery koła, w tym wypadku z aktywnym rozdzielaniem siły napędowej w zakresie od 50:50 do 0:100 na korzyść tylnej osi. W ofercie skrzyni biegów znajdziemy wyłącznie 7-biegowy automat. Dzięki długiemu rozstawowi osi przestrzeń wewnętrzna EX37 jest bardzo duża, a nowo opracowane amortyzatory poprawiły komfort jazdy. W celu uzyskania niższej masy niektóre części zawieszenia wykonano z aluminium, z którego będzie także maska silnika, natomiast klapę bagażnika zrobiono z tworzyw sztucznych. W ten sposób udało się zredukować masę w porównaniu do stalowych części o 50 kg i Infiniti EX37 jest według producenta jednym z najlżejszych samochodów w swoim segmencie.

Nowe Infiniti zaatakuje w segmencie, w którym króluje BMW X3, a już niedługo dołączą do niego Mercedes-Benz GLK czy Audi Q5. Dzięki zastosowanej platformie i zastosowanej jednostce napędowej Infiniti EX37 powinno być jednym z najszybszych crossoverów w swojej klasie.

Sprzedaż w Europie rozpocznie się od października.