Infiniti G37 bazuje na modelu G35 z roku 2003, który poddano gruntownemu faceliftingowi. Dla rynku europejskiego samochód zmodyfikowano w europejskim centrum rozwojowym firmy Nissan. Amerykańskie badania zadowolenia klientów wskazują, że G37 jest co najmniej porównywalne do europejskiej konkurencji, tak więc prawdopodobnie największą przeszkodą będzie konserwatywne podejście Europejczyków. W walce o klienta pomóc może fakt, że Infiniti G37 jest technicznie spokrewnione z coupe Nissan 350Z, które na Starym Kontynencie zyskało sobie doskonałą opinię. Infiniti jak na razie skupi się na budowaniu swojego wizerunku, na zwiększanie sprzedaży przyjdzie czas później. W odróżnieniu od firmy Lexus Infiniti chce się skupić na grupie docelowej preferującej sportowy charakter auta.
G37 Sedan
Wersja sedan przyciągnąć ma zwłaszcza indywidualistów. Podwozie, tworzone aluminiowymi komponentami, w europejskiej specyfikacji poddano zestrojeniu na słynnym Nürburgringu, ale auto testowano także na wiejskich drogach w Wielkiej Brytanii czy niemieckich autostradach. Infiniti chce zaoferować komunikatywny układ kierowniczy i doskonale wyciszone wnętrze z bogatym wyposażeniem obejmującym w standardzie opcje dostępne u konkurencji za dopłatą.
Karoseria wyróżnia się długą maską, krótkimi zwisami i w swojej klasie ponadprzeciętnym rozstawem osi. Silnik V6 o pojemności 3,7 l z systemem zmiennych faz rozrządu z powodu lepszego rozłożenia masy zamontowano jak najdalej i jak najgłębiej za przednią osią. Dla wersji Sport przeznaczony jest system kierowania wszystkimi kołami 4WAS i dyferencjał o zwiększonym tarciu. Natomiast odmiana G37x dysponuje napędem na cztery koła z rozdzielaniem siły napędowej w zakresie od 50:50 do 0:100 na korzyść tylnej osi, znanym także z innych modeli Infiniti. W ofercie skrzyni biegów znajdziemy 7-biegowy automat lub 6-stopniową przekładnię manualną.
G37 Coupe
Coupe dysponuje tym samym rozstawem osi jak sedan (2850 mm), tak więc tylne siedzenia w kabinie z rozplanowaniem wnętrza 2+2 nie będą tylko awaryjne. Chociaż auto bazuje na wersji sedan, karoseria, a zwłaszcza jej tylna część, znacznie się różni. Na długość coupe jest krótsze o 10 cm, na wysokość brakuje mu 6 cm. Masywniejsze linie boczne i ostro opadający dach nie podkreślają tylko właściwości dynamicznych, ale jak twierdzi producent, przyczyniają się do obniżenia punktu ciężkości.
Od strony technicznej coupe zaoferuje system 4WAS i dyferencjał ze zwiększonym tarciem, a dodatkowo także wspomaganie kierownicy ze zmiennym uczynkiem i układ hamulcowy z systemem usztywniającym działanie pedału hamulca wraz z rosnącym przeciążeniem. Silnik i skrzynia biegów są zgodne z odmianą czterodrzwiową. Również coupe G37 jest bogato wyposażone, tak więc w dużym uproszczeniu można powiedzieć, że chodzi o uszlachetnionego Nissana 350Z z nowszym silnikiem.
Bliższe informacje znane będą po europejskiej premierze, która odbędzie się w przyszłym tygodniu w Genewie.
Infiniti G37 Sedan a G37 CoupéModelG37 SedanG37 CoupéSilnik+skrzynia biegówV6, 6MT/7ATV6, 6MT/7ATPojemność skokowa [cm3]36963696Cylindrów/zaworów6/46/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]228 (310)/7000228 (310)/7000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]350/5200350/5200Długość [mm]47504650Szerokość [mm]17731824Wysokość [mm]14531392Rozstaw osi [mm]28502850