„Czterodrzwiowy i czteromiejscowy, dynamicznie wystylizowany i wybitnie amerykański –Chrysler ecoVoyager nawiązuje do romantyki luksusowej podroży bez końca.” – mówi Greg Howell, główny projektant karoserii pojazdu – „Oprócz korzystnych własności aerodynamicznych jego wysmukłe, jednobryłowe nadwozie ma cechy ‘eleganckiej prostoty’, która staje się nowym kierunkiem markowej stylizacji pozwalając radykalnie skrócić przedni zwis pojazdu kosztem przestrzeni, zajmowanej dotąd przez konwencjonalny zespół napędowy.”

Koncepcyjny ecoVoyager powstał dla klienta pragnącego podróżować w komforcie prywatnego odrzutowca ceniącego sobie elegancję, prostotę oraz spokojną atmosferę wnętrza bez zbędnej gadżeterii.

Technologie napędu

Chrysler ecoVoyager napędzany jest silnikiem elektrycznym, którego głównym źródłem zasilania jest zespół akumulatorów litowo-jonowych zapewniający zasięg 64 kilometrów, wystarczający dlacodziennych dojazdów do pracy.Silnik ten rozwija moc 200 kW (272 KM DIN), pozwalającą rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w czasie poniżej dziewięciu sekund. Tracona zazwyczaj podczas hamowania energia jest odzyskiwana (regenerative braking) i w postaci prądu elektrycznego ładuje akumulatory. Tak więc mimo swej wielkości ecoVoyager jest pojazdem wybitnie energooszczędnym.

Z myślą o dalszych, okazjonalnych podróżach – zastosowano niewielkie lecz zaawansowane wodorowe ogniwa paliwowe, umożliwiające wydłużeniezasięgu do ponad 480 kilometrów, przy czym jako „spaliny” wydzielana jest do otoczenia wyłącznie para wodna.

Cały zespół napędowy koncepcyjnego ecoVoyageramieści się pod podłogą, co pozwala znacznie powiększyć przestrzeń użyteczną dla pasażerów i przewożonych bagaży.

Nadwozie

Do szczególnie interesującychelementów nadwozia pojazdu zaliczyć należy przedzielony wzdłużnie szklany, panoramiczny panel dachowy, niewielki zwis przedni i tylny oraz wyrazisty tył na kształt rufy łodzi.Inspiracją dla sinusoidalnego kształtu okien bocznych, reflektorów, świateł tylnych oraz szczelin kraty chłodnicy jest ‘uskrzydlony’ emblemat firmowy Chryslera. Trapezowy obrys kraty chłodnicy odwzorowujetylna oszklona wnęka na numer rejestracyjny oraz pochylona szyba tylna – podkreślające harmonijną zwartość stylistyki ecoVoyagera. Charakterystycznymi akcentami są również przetłoczenia dolnej części drzwi oraz pasa przedniego i tylnego, ‘wzmocnione’ jasnym kolorem karoserii ‘Polar Ice’.

Drzwi boczne otwierają się pod kątem prostym (900)w kierunkach przeciwnych, a ponieważ nadwozie pozbawiono słupków środkowych „B” – wsiadanie do ecoVoyagera jest rzeczywiście wygodne i proste.

Wnętrze

Wysuwając ośprzednią dalej niż zazwyczaj – uzyskano powiększenie objętości wnętrza oraz dostępnej przestrzeni na nogi, szczególnie dla pasażerów siedzeń tylnych.Rozmiary, design i rozmieszczenie elementów sterujących zostały starannie przemyślane, tak by zapewnić czterem pasażerom wygodędostępu do wszystkich funkcji „na wyciągnięcie ręki”. „Prawdziwyluksus polega często na tym, iż dostęp do różnych funkcji nie wymaga wysiłku” - mówi Ty Stump, główny projektant wnętrzaecoVoyagera – „Wskaźniki i elementy sterujące rozmieściliśmy tak, by minimalizować ruchy oczu i głowy. Dzięki prostocie wystroju wnętrza podkreślamy wizualną elegancję oraz unikamy niepotrzebnego rozpraszania uwagi.”I tak na przykład – nawiewszyby czołowej i wyloty klimatyzacji na desce rozdzielczej i panelach drzwi ukryto w zakrytych siatką wgłębieniach, nie ma więc przesuwnych kratek czy wstających pokręteł. Również i kolor wystroju – miękka szarość Dove Gray z ciepłymi akcentami drewna czereśni sprzyja wyciszonej atmosferze wnętrza.

Niekonwencjonalna, kryta skórą tablica przyrządów jest szeroka i wygięta, przypomina nieco w kształcie spłaszczoną literę „V”, a tuż pod szybą mieści panoramiczny ekran wyświetlacza. Na krańcach tablicy rozmieszczono ekrany video widoku lusterek zewnętrznych, a przed kierowcą – kolejny wyświetlacz zastępujący wewnętrzne lusterko wsteczne.

Inaczej niż jest to obecnie spotykane, zestaw wskaźników prezentuje tylko informacje bieżące, które można śledzić ponad wieńcem kierownicy – co ogranicza konieczność pionowych ruchów oczu i ich akomodacji. Nie zakłócając uwagi kierowcy, pasażer na fotelu przednim może swobodnie oglądać filmy na swoim ekranie.Wysuwany panel sterujący z przyciskami funkcji (hot key) i komputerową myszką zastępuje klasyczną pionową konsolę środkową.

Komfort siedzenia zapewniają cztery profilowane fotele o widocznej konstrukcji ramowej i szufladkami na drobiazgi pod spodem. W indywidualnych, regulowanych podłokietnikach foteli przednich umieszczono przyciski podgrzewania/masażu oraz elektrycznych okien. Oba tylne indywidualnepodłokietnikiskładają się poręcznie w oparciu siedzenia. Oddzielająca oba miejsca konsola podłogowa mieści sześć 590-mililitroywch butelek z możliwością chłodzenia lub podgrzewania ich zawartości. Interesującym elementem wyposażenia jest system Direct Sound, zabudowany we wgłębieniu sufitowym pomiędzy podłużnymi taflami dachu. Direct Sound umożliwia słuchanie oddzielnych programów muzycznych przez każdego z czworga pasażerów – bez słuchawek i bez wzajemnego zakłócania odbioru. Elegancki, wyrafinowany, energooszczędny i niezwykle komfortowy – Chrysler ecoVoyager to zupełnie nowy wymiar bezstresowej podróży na kołach.