Podczas gdy koncept zaprezentowany w Detroit był w białym kolorze, w Genewie prezentuje się także czarny koncept z efektownym srebrnym dachem. Wizualnym rozróżnieniem obu konceptów Land Rover chce podkreślić główny aspekt modelu, którego produkcja seryjna nie została jeszcze potwierdzona, ale jest wielce prawdopodobna – akcent na styl i szeroką ofertę różnych modyfikacji według indywidualnych potrzeb klientów.
Pod maską ukrywa się hybrydowy system z 2-litrowym turbodieslem, emisje spalin nie powinny przekroczyć 120 g CO2 na km (to odpowiada zużyciu paliwa na poziomie 4,7 l/100 km). Silnik, który przystosowano do spalania biopaliwa, pełni więc wymogi proponowane przez Unię Europejską.
Land Rover LRX zgodnie z tradycją marki posiada napęd na wszystkie cztery koła, ale przy prędkościach poniżej 32 km/h, gdy samochód jest napędzany wyłącznie prądem, siła napędowa przenoszona jest wyłącznie na tylną oś. Podobnie jak w innych modelach także koncepcyjne LRX wyposażono w system Terrain Response, który do trzech tradycyjnych trybów (zwykły, piasek i trawa/żwir/śnieg) dodaje tryb sportowy i ekonomiczny.
W celu obniżenia masy boczne szyby i przeszklony dach wykonano z polikarbonu SABIC, który jest nie tylko o 40 % lżejszy od zwykłego szkła, ale dzięki nanotechnologiom prawie w ogóle nie przepuszcza promienie UV i ma ograniczoną przepustowość promieni infraczerwonych. Dzięki temu wnętrze nie nagrzewa się tak bardzo od promieni słonecznych.
Wnętrze wykonano z materiałów, które są lekkie i łatwe do recyklingu. Skórę zabarwiono bez użycia chromu za pomocą warzyw, w wielu miejscach użyto aluminium, dywaniki wykonano z odnawialnych materiałów, a do produkcji boczków drzwi z aksamitną fakturą użyto plastikowych butelek. Dyrektor firmy Land Rover Phil Popham twierdzi, że możliwość ponownego przetworzenia użytych materiałów będzie w przyszłości jednym z głównych celów spółki.
Aczkolwiek LRX jest o 15 cm krótsze od Freelandera 2 (w sumie 4351 mm) i o 20 mm niższe (wysokość 1535 mm), zwłaszcza dzięki muskularnym bokom wygląda masywnie. Zasługa w tym także szerokości 1895 mm i 20-calowych kół umieszczonych w rogach karoserii. Na pierwszy rzut oka przyciąga uwagę agresywnie stylizowana przednia część auta, opadająca linia dachu, a dzięki czarnym słupkom i przyciemnianym szybom LRX wygląda, jakby przeszklona powierzchnia ciągnęła się wokół całego samochodu.