Lotus Europa w wersji podstawowej będzie w standardzie wyposażona w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera oraz przycisk startu. Samochód ulokuje się poniżej obecnego modelu S, a nabywca zapłaci za niego 37 500 euro bez podatku.

Lotus Europa SE podobnie jak dwie pozostałe wyposażono w 2-litrowym doładowanym silnikiem, którego moc zwiększono jednak z 147 kW (200 KM) do 165 kW (225 KM), a moment obrotowy z 272 do 300 Nm. Wersja SE przyśpiesza od 0 do 96 km/h (0-60 mph) w 5,5 s, a do 160 km/h (0-100 mph) w 13 s. Prędkość maksymalna wersji topowej wynosi 229 km/h.

Odmiana SE zmieniła się również wizualnie. Lotus otrzymał nowe koła ze stopów lekkich o średnicy 17 cali z przodu i 18-cali na tylnej osi. Za nowymi felgami ukrywają się tarcze hamulcowe AP Racing o średnicy 308 mm.

Lotus Europa SE otrzymał także bogato wyposażone wnętrze. Dywizja Lotus Design przygotowała pierwszorzędną skórzaną tapicerkę. W wyposażeniu standardowym znajdziemy elitarny zestaw audio, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera oraz przycisk startu. Cenę wersji SE ustalono na poziomie 41 500 euro bez podatku.

Obie wersje przygotowano specjalnie z myślą o europejskim kliencie, a ich sprzedaż rozpocznie się w czerwcu tego roku.