Lotus Exige 270E TriFuel z silnikiem 1,8 l doładowanym sprężarką mechaniczną oferuje moc maksymalną 201 kW (273 KM) przy 8000 obr./min, czyli o 19 % więcej od benzynowego Exige S. Moment obrotowy wzrósł o 14 % do 260 Nm przy 5500 obr./min. Exige 270E TriFuel dostosowano do spalania benzyny, etanolu, metanolu czy ich dowolnej kombinacji. Prędkość maksymalna wynosi 255 km/h, a od 0 do 96 km/h (0-60 mph) auto przyśpiesza w 3,88 s.
Podczas gdy etanol staje się powoli standardem, metanol nadal pozostaje na marginesie zainteresowania. Przy tym oprócz tego, iż chodzi o odnawialne źródło, oferuje jeszcze coś więcej – można go sztucznie wyprodukować syntezą elektrochemiczną dwutlenku węgla i wodoru. Można więc powiedzieć, że napęd metanolowy jest neutralny względem środowiska naturalnego, gdyż nie tylko emituje CO2, ale także wykorzystuje go przy produkcji metanolu.
Dyrektor Lotusa Mike Kimberley twierdzi, że klientów interesują ekologiczne samochody. Powszechnym trendem jest obniżanie ilości emitowanego CO2, ale Lotus chce poszerzyć zakres walki z niebezpiecznymi spalinami. Zaproponowany proces, gdy atmosferyczne CO2 wykorzystywane jest do produkcji metanolu, według profesora chemii z uniwersytetu w Sheffield Tonyego Ryana można łatwo wykorzystać w praktyce.
Lotus mówi o metanolu jako o biopaliwie trzeciej generacji. Pierwszą generacją są sprzedawane dziś samochody spalające mieszankę E85 produkowaną z roślinnych produktów rolnych wykorzystywanych do produkcji artykułów spożywczych. W drugiej generacji etanol produkowany będzie z biomasy i ubocznych produktów rolnych. W tym wypadku nie chodzi jednak o prawdziwe odnawialne źródło, ponieważ ilość biomasy możliwej do wykorzystania jest ograniczona.
Dlatego Lotus oczekuje trzecią generację biopaliw z neutralnym wpływem na środowisko naturalne produkowane np. wyżej wymienioną syntezą. Czwarta generacja będzie erą metanolowych ogniw paliwowych. Czas potrzebny do rozpowszechnienia syntetycznego metanolu w przemyśle samochodowym Lotus szacuje na 15 do 20 lat.