W swej polityce firma MMC zawarła wymienione powyżej pojęcia w nowej gamie modeli, z których każdy opatrzono odpowiednim mottem:

Lancer Evolution - Sportowy duch;“i” - Zielona (pomarańczowa…?) wizja;Pajero - Ekspert w dziedzinie napędów na cztery koła.

“Project Global” – najbardziej wyrazisty symbol tej nowej, pozytywnej strategii – udowodnił swą wartość podczas udanego debiutu modeli wyprodukowanych zgodnie z założeniami nowej polityki firmy, czyli Lancera Sports Sedan, nowego Outlandera oraz nowego MPV Delica D:5.

Prototype-S jest zapowiedzią nadchodzących zmian…

O ile Prototype-X (2007, Detroit) był urzeczywistnieniem pojazdu Concept-X (2005, Tokio) oraz zapowiadał erę nowych modeli Lancer Sports Sedan i Lancer Evolution,to Prototype-S idzie śladem zbierającej znakomite recenzje wersji demonstracyjnej Concept-Sportback (2005, Frankfurt), by przygotować segment C/D na nadejście nowego modelu hatchback.

Wspierany wieloletnią tradycją wyścigową, bezkompromisowym designem, świetnymi właściwościami jezdnymi oraz przemyślaną polityką rynkową, Prototype-S oddziałuje na zmysły. Podobnie jak Lancer Sports Sedan, tylko, że Prototype-S oferuje jeszcze nadwozie typu hatchback. Docelowi konkurenci to chociażby Alfa Romeo 156 i 159 Sportwagons (kryterium: dynamika jazdy) oraz Saab, ze swym legendarnym już modelem Saab 900 Turbo Combi-Coupé (kryterium: aspiracje).

Stonowany

Zaprezentowany w „rajdowej”, pomarańczowej tonacji, Prototype-S (dł. całk. 485,5 cm) zachowa dynamikę i świetne właściwości jezdne nowej gamy modeli Lancer i będzie mógł się pochwalić funkcjonalnymi tylnymi siedzeniami oraz praktyczną, tylną klapą bagażnika (liftgate).

Jako urzeczywistnienie oryginalnego projektu Concept-Sportback, Prototype-S pozostaje wierny zaproponowanej przez poprzednika stylistyce.

Z przodu Prototype-S wyróżnia zmodyfikowana osłona chłodnicy typu „Jet Fighter”, która już stała się znakiem rozpoznawczym modelu Lancer. Czarna, matowa siatka wtopiona w „ociekającą” chromem ramę grilla, dodatkowe wloty powietrza oraz nowy, dynamiczny kształt halogenów przeciwmgielnych zdradzają sportowe zacięcie pojazdu. Uwagę zwraca także wzorowana na modelu Lancer Evolution maska silnika, nowatorski obrys przednich lamp oraz pięcioramienne, 19 calowe felgi z stopów metali lekkich.

Tył Prototype-S jest stylistyczną kontynuacją designu zapoczątkowanego w 2005 przez Concept-Sportback. Linię nadwozia charakteryzuje tu dynamicznie wyprofilowana tylna klapa, nad którą króluje charakterystyczny dla linii Sportback spojler dachowy. Wydłużony zespół tylnych lamp, które zachodzą aż na błotniki, optycznie poszerza tył pojazdu, sprawiając, że jego sylwetka jest jeszcze bardziej zwarta i dynamiczna.

Rozciągnięty kształt tylnych świateł dyskretnie podkreśla linię łączenia zderzaka z błotnikiem.

Wnętrze Prototype-S ma bardzo europejski charakter. Uwagę przykuwa zespół zegarów we włoskim stylu, elegancka, zamszowa czerń tablicy rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz tapicerka z jasnobrązowej skóry, o gładkiej lub perforowanej teksturze.

Zegary podświetlono na pomarańczowo, ale to chyba oczywiste…

Szybkość i dynamika

Prototype-S może poszczycić się zwartą, sportową sylwetką, ostro poprowadzoną linią nadwozia, masywnym wyglądem – efekt szerokiego rozstawu osi i kół – oraz nowatorskim kształtem tylnej klapy, którą uzupełnia imponujących rozmiarów spojler. Według konstruktorów Mitsubishi, wszystkie te elementy powinien posiadać nowoczesny, funkcjonalny i sportowy sedan z segmentu C lub D. Tym samym Mitsubishi zrywa z dotychczasowym wizerunkiem tradycyjnych hatchbacków.

Prototype-S łączy w sobie najlepsze cechy modeli Concept-Sportback (ogólny zarys projektu), Lancer Evolution (wykonanie) oraz Lancer Ralliart (240 KM/343 Nm, turbodoładowany silnik o poj. 2 litrów, sprzężony z dwusprzęgłową, sportową skrzynią biegów Twin Clutch SST, oraz stały napęd na obie osie poprzez aktywny, centralny mechanizm różnicowy – Mitsubishi Motors’ Active Center Differential lub ACD).

Dane techniczne

Długość: 4585 mm;Szerokość: 1760 mm;Wysokość: 1480 mm;Rozstaw osi: 2635 mm;Rozstaw kół (przód / tył): 1530 / 1530 mm;Ilość osób: 5.

Silnik: 2,0 l DOHC MIVEC(turbodoładowanie i intercooler);Moc maks.: 177 kW (240 KM);Maks. moment obr.: 343 Nm;

Układ przeniesienia napędu: stały napęd na cztery koła z systemem ACD (kontrola napędu wszystkich kół);Przekładnia: dwusprzęgłowa, sportowa typu Twin Clutch SST;Opony: 225 / 40 R19;