Ten koncepcyjny samochód wyposażony jest po obu stronach w tylne drzwi, mocowane na tylnych zawiasach i nazwane przez twórców FlexDoors. Przednie drzwi mają konwencjonalną konstrukcję, natomiast tylne drzwi otwierają się do tyłu. Inną cechą rodzinnej Merivy jest to, że przednie i tylne drzwi można otwierać niezależnie. W modelach obecnie dostępnych na rynku tylne drzwi zawieszone na tylnych zawiasach można otwierać dopiero po otwarciu drzwi przednich, co nie jest praktycznym rozwiązaniem.

Opatentowany, innowacyjny system FlexDoors GM/Opla zapewnia liczne korzyści:

* większą funkcjonalność: wsiadanie i wysiadanie jest łatwiejsze, ponieważ tylne drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni, tworząc znacznie lepszy dostęp niż drzwi standardowe. Dzięki wysokiej linii dachu pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji większą przestrzeń na poziomie głowy podczas wsiadania i wysiadania. Wnętrze pojazdu jest bardziej dostępne.* wyższy poziom bezpieczeństwa: właściwe zabezpieczenie dzieci na tylnym siedzeniu jest dużo łatwiejsze. Zawieszone na tylnych zawiasach drzwi zapewniają także możliwość lepszej kontroli dzieci w chwili, gdy wysiadają z samochodu, ponieważ są one teraz lepiej widoczne z różnych foteli w pojeździe. „Strefa bezpieczeństwa" pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami sprawia, że ryzyko wejścia dziecka pod koła nadjeżdżającego auta jest teraz znacznie mniejsze niż w przypadku samochodu z konwencjonalnymi drzwiami.* styl: wsiadanie i wysiadanie nie tylko dobrze i elegancko wygląda, ale także wydaje się znacznie bardziej naturalne.

Komfortowe drzwi FlexDoors uzupełnia szereg opatentowanych wynalazków opracowanych przez inżynierów GM/Opla. System bezpieczeństwa gwarantuje, że drzwi można otworzyć od wewnątrz lub z zewnątrz pojazdu tylko wtedy, kiedy nie ma zagrożenia dla pasażerów. Koncepcyjna Meriva wyposażona jest ponadto w automatyczną, elektroniczną blokadę dziecięcą, uzupełniającą konwencjonalny system mechaniczny. Słupki środkowe nie tylko umożliwiają niezależne otwieranie przednich i tylnych drzwi, ale są także zabezpieczeniem w przypadku kolizji bocznych.

Konstrukcja koncepcyjnej Merivy wyróżnia się atrakcyjnym połączeniem praktyczności i przestronności z dynamicznym i modnym stylem. Charakterystyczna linia okien, łukowaty dach, szeroki rozstaw kół i mocna sylwetka pokazują, czego można oczekiwać od przyszłych samochodów jednobryłowych Opla.

- Koncepcyjna Meriva w jasny sposób ukazuje, jak można zaadaptować nowy język designu Opla do tworzenia śmiałych, nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych w segmencie samochodów jednobryłowych - mówi Mark Adams, Wiceprezes ds. Designu w General Motors Europe.

Szczególną uwagę zwraca dynamiczna „fala" linii okien tuż za słupkiem środkowym, która zapewnia pasażerom z tyłu doskonały, niczym niezakłócony widok. Dało to również konstruktorom możliwość stworzenia dynamicznej i niepowtarzalnej sylwetki przy zachowaniu dobrej widoczności dla siedzących z tyłu dzieci. Nadwozie może pochwalić się charakterystycznym kształtem „ostrza", który był elementem designu modelu GTC Coupé i koncepcyjnego Flextreme. Inna cecha to przednia szyba wygięta w kształt litery U i rozciągająca się aż nad tylne fotele. Elementy tyłu - w szczególności światła - nawiązują do modelu Insignia, nowego przedstawiciela Opla w klasie samochodów średnich, który zostanie zaprezentowany w lecie. Dach Merivy delikatnie schodzi w dół ku tyłowi, podkreślając jej dynamiczny charakter.

- Koncepcja FlexDoors to logiczne rozwinięcie elastyczności naszych samochodów jednobryłowych - wyjaśnia Alain Visser, Szef Marketingu General Motors Europe. Równie pionierską rolę w rozwoju elastyczności wnętrza pojazdów odegrał system foteli Flex7 modelu Zafira i koncepcja FlexSpace Zafiry.

Opel odnosi ogromne sukcesy w dziedzinie konstrukcji pojazdów jednobryłowych: w 2007 sprzedano niemal 335 000 egzemplarzy modelu Zafira i Meriva. A dzięki nowej Agili Opel oferuje takie rozwiązanie także w segmencie mini. Co piąty sprzedawany obecnie Opel to samochód jednobryłowy, a w skali całego rynku to co ósmy samochód.