Podczas gdy drzwi przednie mają tradycyjną konstrukcję z zawiasami z przodu, tylne drzwi koncepcyjnej Merivy otwierane są przeciw kierunkowi jazdy. Ciekawostką jest, że przednie i tylne drzwi można otwierać niezależnie od siebie. Z tyłu zawieszone drzwi, które znajdziemy w niektórych modelach konkurencji, można najczęściej otwierać dopiero po otworzeniu przednich drzwi, co zasadniczo ogranicza ich wykorzystanie.

The (Flex)Doors

Opel chwali się swoimi opatentowanymi drzwiami FlexDoors, podkreślając ich wyższą funkcjonalność, bezpieczeństwo i styl.

Wsiadanie i wysiadanie ma być ułatwione, gdyż tylne drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni, dzięki czemu uzyskano większy otwór wejściowy niż w wypadku tradycyjnej konstrukcji. Dzięki wyższemu dachu z tyłu jadący pasażerowie mają przy wysiadaniu więcej miejsca nad głowami. Wnętrze jest łatwo dostępne, tak więc łatwiej można wsadzić na tylne siedzenia teczkę czy dziecko do fotelika. Nowe drzwi pozwalają także lepiej kontrolować dzieci opuszczające samochód, ponieważ łatwiej je mieć na oku. Otwarte drzwi tworzą pewną „strefę bezpieczeństwa”, by dziecko nie wyszło bezpośrednio pod koła przejeżdżającego samochodu.

Wysiadanie i wsiadanie będzie nie tylko eleganckie, ale także bardziej naturalne. Bezawaryjne działanie FlexDoors zapewniają najnowocześniejsze rozwiązania techniczne przygotowane przez konstruktorów GM/Opel. System bezpieczeństwa pozwala otworzyć drzwi z zewnątrz i ze środka jedynie, gdy jest to bezpieczne dla podróżnych. Studium Meriva Concept posiada automatyczną elektroniczną blokadę drzwi, która dopełnia tradycyjny mechaniczny system. Słupki B karoserii zachowano nie tylko z powodu niezależnego otwierania, ale także z powodu lepszej ochrony podczas uderzenia bocznego.

Meriva Concept = nowa Meriva?

Nietypowa dolna linia okien, wysoki dach, szeroki rozstaw kół i atrakcyjnie wyprofilowane nadwozie zapowiadają, jak może wyglądać przyszły seryjny Opel Meriva.

Charakterystyczna krzywizna okien zaczyna za słupkiem B i zapewnia podróżnym z tyłu lepszą widoczność. Projektantom udało się wytworzyć dynamiczną i oryginalną sylwetkę, a zarazem umożliwić, żeby dziecko jadące z tyłu dobrze widziało przez okno. Karoseria ma ostre przełamania, które były charakterystyczne także dla prezentowanych wcześniej konceptów GTC Coupe czy Opel Flextreme.

Kolejnym oryginalnym znakiem rozpoznawczym koncepcyjnego Opla Meriva jest przednia szyba w kształcie litery U, które ciągnie się aż nad głowy pasażerów jadących z tyłu. Niektóre elementy stylistyczne tylnej części auta – przede wszystkim lampy – nawiązują do studium Insignia, następcy modelu Vectra, którego debiut zapowiedziano na lato bieżącego roku.

Tajemnicą pozostaje, jak wiele z projektu znajdzie się w seryjnym modelu. Opel już w przeszłości pokazywał bowiem ciekawe stylistycznie projekty, z których jednak niewiele rozwiązań znalazło się w seryjnych modelach. Może jednak nowa Meriva będzie początkiem odrodzenia stylistycznego niemieckiej marki?