Każdy piąty sprzedawany w Europie Opel należy do kategorii MPV. Ciekawostką jest, że u konkurencji jest to najczęściej co ósmy sprzedany samochód. Modele Zafira (zeszłoroczna produkcja 192 tys. egz.), Meriva (144 tys. egz.) i Agila (na rynku od wiosny) oferta Opla doskonale obejmuje szerokie spektrum klientów. Nowym impulsem do zwiększenia sprzedaży będzie nowa Meriva, której zapowiedzią będzie koncept, który zadebiutuje podczas targów samochodowych w Genewie.

Pierwsze szkice pokazują, że samochód otrzyma bardziej dynamiczną sylwetkę. Głównym motywem, który podkreśla firma Opel jest nowy element stylistyczny - dolna linia bocznych okien, która od słupka B nieoczekiwanie załamuje się, powiększając szklaną powierzchnię w tylnych drzwiach. Tył, który na razie pozostaje tajemnicą, ma być zbliżony do nowego modelu Insignia, który Opel oficjalnie zapowiada na jesień bieżącego roku.