Praktyczne kombi Peugeot 307 sprzedało się w ilości ponad 900 tys. egzemplarzy, tak więc nowy model ma do czego nawiązywać. W porównaniu do hatchbacku kombi 308 SW oferuje wydłużony o 100 mm rozstaw osi (w sumie 2708 mm) i dłuższy tylny zwis (+ 124 mm). W porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot 308 SW wydłużył się o 71 mm do 4,5 m.
Peugeot zapewne zainteresuje swoim bogato przeszklonym nadwoziem, powierzchnia wszystkich szyb wynosi 5,58 m2, co lokuje Peugeota w czołówce swojej klasy. Zwiększyła się także powierzchnia przeszklonego dachu panoramicznego, jego długość wynosi teraz 1588 mm (+ 300 mm w porównaniu do 307 SW).
Funkcjonalne wnętrze świadczy o tym, że 308 SW będzie w gamie modelowej francuskiego producenta pełnić nie tylko funkcję kombi, ale także MPV klasy średniej. Poszczególnymi fotelami w drugim i ewentualnie trzecim rzędzie manipuluje się tak łatwo jak w MPV Peugeot 807. Można je składać, przesuwać, zmieniać nachylenie oparcia, a w wypadku trzeciego rzędu także łatwo wyciągnąć.
W pięciomiejscowym ustawieniu wnętrza pojemność bagażnika waha się w zakresie 508 do 573 l w zależności od pozycji foteli. Dwumiejscowe rozplanowanie pozwala załadować aż 1736 l bagażu, a przy złożonym oparciu przedniego fotela pasażera do wnętrza zmieszczą się przedmioty o długości do 3,1 m.
Pod maską pojawi się szeroka gama jednostek napędowych obejmująca silniki benzynowe 1,4 VTi (70 kW/95 KM; 136 Nm), 1,6 VTi (88 kW/120 KM; 160 Nm), 2,0 BioFlex (107 kW/145 KM; 208 Nm), 1,6 THP (103 kW/140 KM; 240 Nm), 1,6 THP (110 kW/150 KM; 240 Nm) oraz 1,6 THP (128 kW/174 KM; 240-260 Nm) i wysokoprężne 1,6 HDi (66 kW/90 KM; 215 Nm), 1,6 HDi FAP (80 kW/109 KM; 240-260 Nm) oraz 2,0 HDi FAP (100 kW/136 KM; 320-340 Nm).