Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2008: śniadanie w Citroënie z Jerzym Prządką

Genewa 2008: śniadanie w Citroënie z Jerzym Prządką

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Tradycyjne śniadanie na stoisku Citroëna w tym roku jemy z Jerzym Prządką, Dyrektorem ds. Public Relations w polskiej filii koncernu.

Genewa 2008: śniadanie w Citroënie z Jerzym Prządką
Auto Świat
Genewa 2008: śniadanie w Citroënie z Jerzym Prządką

Jak co rok dziennikarze akredytowani na salonie Genewie dzień prasowy rozpoczynają od wizyty na stoisku Citroëna, spotykając się na tradycyjnym śniadaniu.

Tym razem gospodarzem dla polskiej grupy jest Jerzy Prządka.

- Tegoroczne stoisko zbudowane jest zgodnie i w myśl naszego nowego "image" - nową wizualizacją, zaprezentowaną światu 5 lutego tego roku - mówi dyrektor. Dominuje więc biel i czerwień. Stoisko, jak myślę, jest bardzo przejrzyste dla zwiedzających gości. Co pokazujemy? Przede wszystkim DS Inside: linię DS. Stworzyliśmy specjalnie do tego celu "magic box", w którym można zobaczyć ten samochód. Kolejna nowość to seria specjalna - Nemo Disney: auto przygotowane w specjalnej kooperacji z Disneyem. Oczywiście największy nacisk położyliśmy na samochód, który w najbliższym czasie będziemy mieli także w Polsce, czyli C3 Picasso. Nic dziwnego, że model zajmuje bardzo wiele miejsca na naszym stoisku... Zwracam uwagę na system Stop & Start nowej generacji zastosowany w C3 Picasso - marka potwierdza tym samym swoje kompetencje w dziedzinie mikro- hybrydyzacji, opracowując system, który stanowi wyposażenie aut produkowanych seryjnie. I to są główne punkty prezentowane w Genewie. Dodatkowo wystawiamy prototyp, który zadebiutował na salonie w Paryżu, czyli GTbyCitroën. Jest on - jak widać - bardzo oblegany przez dziennikarzy i gości. Kolejnym istotnym produktem na stoisku jest C-Cactus, samochód w pełni elektryczny. Jako marka twierdzimy, że jest on ucieleśnieniem naszych ambicji w stworzeniu pojazdu w pełni ekologicznego. C-Catus nie emituje bowiem do atmosfery dwutlenku węgla. Na koniec z przyjemnością wspomnę o prototypie C4 WRC HYbrid4: prezentującym hybrydowy układ napędowy z silnikiem Diesla, który będzie montowany seryjnie od 2011 roku w nowym modelu marki, DS5. Nawiązanie do zdobywcy tytułów Mistrza Świata - modelu C4 WRC - jest wyznacznikiem sportowych możliwości tego silnika!

Dziękujemy Jerzemu Prządce, musimy ruszać dalej. Zatrzymujemy się jeszcze na chwilę przy C-Cactusie.

Wraz z tym modelem, Citroën proponuje wizję ekologicznego samochodu przyszłości. Po pierwsze, wyznaczając nowe kierunki rozwoju motoryzacji, które opierają się na prostym założeniu: stworzyć ekologiczny samochód o atrakcyjnym stylu, zachowując jedynie najistotniejsze, cenione przez użytkowników elementy wyposażenia, posiadające zasadnicze znaczenie dla zapewnienia im komfortu.

Po drugie, opierając w znacznym stopniu konstrukcję auta na materiałach odzyskiwanych lub podlegających recyklingowi. Ponadto, stosując tę racjonalną i przyjazną dla środowiska koncepcję również w układzie przeniesienia napędu: prezentowany na stoisku Citroëna prototyp C-Cactus wyposażony jest w silnik emitujący 0 g CO2 / km, dzięki zastosowaniu w pełni elektrycznego napędu.

To swego rodzaju demonstracja wyników prac prowadzonych przez Markę w zakresie rozwoju technologii elektrycznych… i przedsmak jednego z systemów napędowych, który mógłby stanowić wyposażenie samochodów produkowanych seryjnie!

I C3 Picasso, który wkrótce pojawi się w salonach w Polsce. Wyposażony w system Stop & Start najnowszej generacji i mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 6-przełożeniową skrzynię biegów samochód emituje CO2 na poziomie nie przekraczającym 110 g / km...

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun