Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2008: Suzuki wchodzi w segment D

Genewa 2008: Suzuki wchodzi w segment D

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

na 78 Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Suzuki ogłosiło swoje plany na przyszłość. Prototypy Kizashi i Concept Kizashi 2 są zapowiedzią wejścia w nowy segment.

Genewa 2008: Suzuki wchodzi w segment D
Auto Świat
Genewa 2008: Suzuki wchodzi w segment D

Suzuki Motor Corporation zapowiedziało wejście w segment D. Na tegorocznym 78 Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Suzuki prezentuje obydwa pojazdy, po raz pierwszy jednocześnie, obok siebie.

Od momentu wprowadzenia na rynek modelu Swift w roku 2004, Suzuki konsekwentnie realizuje swą światową strategię zgodnie z hasłem “Way of Life!”. W jej pierwszej fazie położono nacisk głównie na akcenty sportowe, widoczne w modelach Swift, Grand Vitara oraz SX4. W drugiej fazie Suzuki skupia się na pojazdach przyjemnych w użytkowaniu, zorientowanych na potrzeby rodziny i przyjaznych dla środowiska.

Tym wymaganiom odpowiadają modele tej fazy, a więc znany już Splash oraz studium kolejnego strategicznego modelu o nazwie Concept A-Star. Suzuki przystępuje teraz do realizacji trzeciej fazy strategii, w ramach której zaprezentuje model należący do segmentu D.

Suzuki jest niekwestionowanym specjalistą od samochodów o wymiarach kompaktowych oraz pojazdów z napędem na 4 koła. W roku 2007 firma sprzedała 2 375 000 samochodów w 167 krajach całego świata, a średnioterminowy plan pięcioletni przewiduje produkcję ponad trzech milionów samochodów w roku podatkowym 2009.

Pomimo stałego wzrostu produkcji i sprzedaży, aby osiągnąć ten cel niezbędne jest rozszerzenie gamy samochodów i zaoferowanie modeli do tej pory nie produkowanych przez Suzuki, aby trafić w potrzeby klientów o zróżnicowanych stylach życia i dotrzeć do tych, którzy chcą pozostać wierni marce Suzuki, decydując się na większy samochód.

Model segmentu D wprowadzony do sprzedaży w trzeciej fazie strategii uzupełni gamę, wyrażając aspiracje Suzuki w wyższej, bardziej prestiżowej klasie.

Suzuki buduje swą markę dostarczając produkty wyrażające takie jej cechy, jak bezpośredniość, wartość, sportowy dynamizm, młodzieńczy duch i ekscytacja. Dochowanie tych wartości przy projektowaniu modelu segmentu D jest kluczowym zadaniem.

Stylizacja modelu Suzuki segmentu D przywodzi na myśl siłę fizyczną i dostojność atlety najwyższej klasy, a motywem przewodnim jest “dynamiczny atleta w ruchu”.

Stylizacja nadwozia przywodzi na myśl skojarzenie z doskonałą budową ciała atlety, a oryginalny przód, obok którego nie można przejść obojętnie, podkreśla wyjątkowy, dystyngowany charakter.

Ogromne, szerokie obręcze kół podkreślają sportowe ambicje i wysokie osiągi. Kształt maski sugeruje dużą moc silnika, a linia nadwozia – znakomite własności aerodynamiczne, które pozwalają samochodowi bez problemów przecinać strugę powietrza, pewnie trzymając się drogi.

Detale nadwozia zaprojektowane z wielką pieczołowitością podkreślają dystyngowany, dostojny wygląd, przywodząc na myśl skojarzenie z najwyższą jakością.

Zamierzeniem autorów stylizacji Concept Kizashi było stworzenie nadwozia typu kombi o wyjątkowo dynamicznym charakterze, które można nazwać “atletą autostrady”. Aby podkreślić wrażenie siły zarówno fizycznej, jak i emocjonalnej oraz bezpośrednio wyrazić ducha rywalizacji, kolor nadwozia “Kizashi Red” poprzez swoją jaskrawość, jasność i głębię, osiągniętą dzięki efektowi metalicznego połysku daje wrażenie najwyższej jakości i ekskluzywności.

Inspiracją twórców stylizacji Concept Kizashi 2 było dynamiczne ciało atlety startującego w triathlonie przedstawione za pomocą najbardziej zaawansowanych technologii i zawarcie tej kombinacji w nadwoziu SUV, łączącym obszerne wnętrze z napędem 4x4, zapewniającym doskonałe własności jezdne. Aby podkreślić najnowsze technologie ukryte w rozwiązaniach, Concept Kizashi 2 w kolorze nadwozia “Kizashi White” ma nowoczesny, technologiczny, niemal „kosmiczny” wygląd.

Concept Kizashi

- Układ napędu: i-AWD (na 4 koła);- Opony: 255/30R21;- Koła: aluminiowe, 9-ramienne o średnicy 21 cali;- Silnik: turbodiesel, 2.0 l, 4 zawory na cylinder ;- Układ przeniesienia napędu: skrzynia sekwencyjna, 6-biegowa;- Długość całkowita (mm): 4,650;- Szerokość całkowita (mm): 1,950;- Wysokość całkowita (mm): 1,400;- Rozstaw osi (mm): 2,850.

Concept Kizashi 2

- Układ napędu: i-AWD (na 4 koła);- Opony: 265/45R22;- Koła: aluminiowe, 7-ramienne o średnicy 22 cale;- Silnik: chłodzony cieczą, 3.6 l, V6, DOHC, 24 zawory;- Układ przeniesienia napędu: skrzynia sekwencyjna, 6-biegowa;- Długość całkowita (mm): 4,650;- Szerokość całkowita (mm): 1,950;- Wysokość całkowita (mm): 1,500;- Rozstaw osi (mm): 2,850.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: