Najbardziej zaskakującą nowością jest prawdopodobnie hybrydowy Golf. Połączenie 3-cylindrowej jednostki wysokoprężnej 1,2 TDI (55 kW/75 KM, 190 Nm), 7-biegowej przekładni DSG i silnika elektrycznego zapewni spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 3,4 l/100 km. Nie brakuje typowej dla samochodów hybrydowych funkcji wyłączania silnika spalinowego czy rekuperacji energii.
Volkswagen Passat Variant TSI EcoFuel (110 kW/150 KM) przełamie mit, że ekologiczne samochody są wolne. Wersje sedan i kombi spalające gaz ziemny trafią na rynek jeszcze w tym roku. Zużycie CNG wynosi 5,2 kg na 100 km.
Już teraz na najważniejszych rynkach dostępny jest Volkswagen Golf Variant 4Motion, który stopniowo pojawi się także na pozostałych rynkach.
Niższe zużycie paliwa będzie atutem także wiekowego MPV Sharan. Samochód o masie 2510 kg z silnikiem 2,0 TDI (103 kW/140 KM) będzie w wersji BlueMotion zużywać zaledwie 6,2 l/100 km. Jest to o 0,7 l/100 km mniej niż w zwykłej wersji z tym samym silnikiem. Na rynek VW Sharan BlueMotion trafi latem.
Galeria zdjęć
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię
Genewa 2008: Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid – niemiecki sposób na ekologię