Nowy XC60 będzie początkowo dostępny z turbodoładowanym silnikiem benzynowym T6 o mocy 285 KM oraz z dwoma pięciocylindrowymi silnikami diesla z turbodoładowaniem: D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 KM. Standardem we wszystkich wersjach jest napęd na wszystkie koła z układem Instant Traction.

W 2009 r. ofertę wzbogacimy o przednionapędową wersję napędzaną przez silnik diesla (o pojemności 2,4 L i mocy 163 KM), zgodny z normami Euro 5 i charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km” – ujawnił Fredrik Arp>

Samochód jest mniejszy od pozostałych modeli XC - o 20 cm krótszy od XC70 i niższy niż XC90. Zastosowano w nim sportowe, agresywnie zestrojone zawieszenie, nie tracąc jednak nic z oferowanego użytkownikom jazdy komfortu.

Najbezpieczniejsze Volvo w historii firmy

Podczas pracy nad XC60 priorytetem dla Volvo Cars było stworzenie najbezpieczniejszego Volvo w historii firmy. Dlatego model ten jest wyposażony w szereg współpracujących ze sobą układów bezpieczeństwa.

Już w standardowej wersji oferowany jest jeden z najnowocześniejszych na rynku systemów bezpieczeństwa czynnego - City Safety, który może pomóc kierowcom w uniknięciu lub ograniczeniu skutków kolizji przy niskich prędkościach, które są typowe w ruchu miejskim lub w korkach. Jeżeli istnieje ryzyko, że samochód najedzie na pojazd znajdujący się przed nim, a kierowca nie reaguje, wówczas rozpocznie się automatyczne hamowanie.

W celu dalszej poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka obrażeń czujnik laserowy współpracuje z innymi technologiami pokładowymi i steruje działaniem poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa. Technologia ta znana jest jako PRS (Pre-Prepared Restraints).

Mechanizm PRS jest aktywny przy wszystkich prędkościach, czym różni się od funkcji City Safety, która działa tylko do 30 km / godz.. PRS jest aktywowany za pomocą urządzenia pirotechnicznego znajdującego się w regulowanym ograniczniku napinacza pasów bezpieczeństwa. Oznacza to, że układ City Safety może zadziałać bez uruchamiania mechanizmu PRS, jeżeli siła kolizji jest mniejsza od wartości wyzwalającej działanie PRS.

Układ kontroli stabilności dynamicznej i kontroli trakcji (Dynamic Stability and Traction Control)został w nowym Volvo XC60 ulepszony, dzięki czemu zapewnia jeszcze wyższą stabilność pojazdu. DSTC rejestruje odchylenia między kierunkiem jazdy zamierzonym przez kierowcę a faktycznym kierunkiem przemieszczania się pojazdu.

Celem nowego układu TSA jest osłabienie tendencji do wahań, które czasami występują podczas holowania przyczepy.

Firma Volvo Cars jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który wprowadza „Alcoguard” - innowacyjne urządzenie badające trzeźwość kierowcy w pełni zintegrowane z samochodem. Wykorzystuje ono nowoczesną technologię ogniwa paliwowego, dzięki czemu jest jednocześnie niezawodne i wygodne dla użytkownika.

Wygląd zewnętrzny

Dolna część nadwozia XC60 jest charakterystyczna dla rodziny XC – muskularna, wyróżniasię dużym prześwitem oraz kołami. Lekkości i dynamizmu nadaje mu śmiało, płynnie zarysowana linia dachu, dzięki której najnowszy model Volvo nabrałsportowej charyzmy właściwej dla modelu coupe.

„Symbol żelaza” będący logotypem Volvo znajduje się na grillu pojazdu. Jest powiększony, dzięki czemu marka samochodu będzie jeszcze bardziej widoczna.

Ukośna linia przednich lamp w połączeniu ze śmiało zarysowanymi, dynamicznymi liniami przednich błotników podkreśla klasyczny dla Volvo profil nadwozia w kształcie litery V. Przód ma kształt wyraźnie zarysowanego klina. Podkreślają to wykorzystane po raz pierwszy, unikalne lampy będące charakterystycznym elementem przedniej części maski. Obejmują osłonę chłodnicy.

Auto jest najszersze na wysokości klamek. Wrażenie to wzmacnia znajdujące się poniżej przetłoczenie.

Po raz pierwszy w historii Volvo tylne światła pozycyjne służą także jako światła STOP. Dzięki temu podczas hamowania oświetlana jest cała linia środkowa samochodu.

Klienci mogą zamówić specjalne nakładki na boczne progi oraz tylną osłonę podwozia zintegrowaną ze zderzakami.

Ciekawe wnętrze

Wszyscy pasażerowie będą komfortowo podróżować w zaprojektowanych od nowa fotelach. Przeszycia nowych foteli w XC60 układają się wyraźnie w motyw litery X.

Charakterystyczna dla marki Volvo wąska konsola środkowa została odmłodzona.

Nabywcy XC60 mogą zdecydować się na samochód z panoramicznym dachem z laminowanego szkła.

Aby pasażerowie cieszyli się lepszym powietrzem wewnątrz auta, nowe Volvo XC60 może być wyposażone w pakiet Clean Zone Interior, bazujący na układzie elektronicznego sterowania klimatyzacją ECC (ang. Electronic Climate Control) i układzie kontroli jakości powietrza IAQS (ang. Interior Air Quality System).Gdy samochód zostanie otwarty przy użyciu pilota, kabina pasażerska jest przez około minutę automatycznie wentylowana, jeśli temperatura na zewnątrz przekracza 10 stopni Celsjusza.

Prowadzenie

Nowe Volvo XC60 poradzi sobie w każdych warunkach drogowych. Poprzeczne ustawienie silnika oraz napęd na wszystkie koła z funkcją Instant TractionTM firmy Haldex przyczyniają się do lepszej kontroli i płynności jazdy. Duże, 17- lub 18-calowe koła jako wyposażenie standardowe (19-calowe dostępne opcjonalnie) i 230-milimetrowy prześwit podwozia sprawiają, że Volvo XC60 doskonale poradzi sobie w miejscach zupełnie niedostępnych dla zwykłych samochodów osobowych.

W dotychczasowej wersji układ DSTC monitorował różnice pomiędzy zamierzonym przez kierowcę torem jazdy, a rzeczywistym kierunkiem przemieszczania się samochodu. Po zmodernizowaniu dodatkowo rejestruje przechyły nadwozia, umożliwiając wczesne wykrywanie powoli narastających poślizgów bocznych.

XC60 jest standardowo wyposażone również w układ stabilizacji przechyłów nadwozia RSC (Roll Stability Control). Jest to kolejne rozwiązanie, które aktywnie wspomaga stateczność ruchu samochodu. Gdy układ oceni, że pojawiło się poważne ryzyko przewrócenia pojazdu, zmniejszany jest moment obrotowy silnika oraz następuje uruchomienia hamulca jednego lub większej liczby kół, przeciwdziałając w ten sposób nadmiernemu odchyleniu pojazdu od pionu.

Dostępny jako wyposażenie opcjonalne nowego Volvo XC60 zaawansowany technicznie układ kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC (Hill Descent Control) ułatwia jazdę na pierwszym biegu w dół stromej pochyłości. Wykorzystując układ hamulcowy oraz odpowiednio kontrolując moment obrotowy silnika, układ HDC samoczynnie reguluje prędkość samochodu, utrzymując ją na stałym niskim poziomie. Dzięki temu prowadzący samochód może skupić się jedynie na bezpiecznym kierowaniu.

Opcjonalnie montowane zawieszenie Four-C czyni Volvo XC60 wyjątkowo komfortowym. Jest to zaawansowany technicznie układ zawieszenia o automatycznie modulowanej charakterystyce, wykorzystujący szereg czujników do nieustannego monitorowania zachowania się samochodu. W ciągu zaledwie ułamka sekundy następuje dostosowanie działania amortyzatorów do aktualnych warunków jazdy. Trzy ustawienia charakterystyki zawieszenia – komfortowa, sportowa i wyczynowa – pozwalają kierowcy jednym dotknięciem przełącznika dobrać parametry pracy zawieszenia do warunków drogowych.

Wspomaganie w układzie kierowniczym uzależnione od prędkości jazdy jest wyposażeniem opcjonalnym. W miarę wzrostu prędkości samochodu siła wspomagania maleje, by zapewnić kierowcy maksymalne wyczucie drogi.

Silniki w nowym Volvo XC60 współpracują z sześcioprzełożeniową skrzynią biegów – mechaniczną bądź automatyczną typu Geartronic.

W wersji T6 skrzynia ma dodatkowy tryb jazdy sportowej. Funkcja Geartronic pozwala na ręczną zmianę zakresu przełożeń (sekwencyjną), gdy kierowca preferuje bardziej sportowy styl jazdy lub chce, by samochód jechał na określonym biegu.

Docelowa sprzedaż modelu XC60 ma wynieść ponad 50 tysięcy sztuk rocznie.

Volvo XC60 będzie zjeżdżać z taśm produkcyjnych zakładów Volvo Cars w Ghent w Belgii. Sprzedaż samochodu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie 2008 roku, a w Ameryce Północnej na początku 2009 roku.