Pierwsze oficjalne zdjęcie pokazuje agresywne modyfikacje, które są dziś niezbędne jak pod względem aerodynamiki, tak i stylistyki. Znacząco zwiększyły się wloty powietrza w przednim zderzaku, dzięki czemu silnik ma dostateczną ilość powietrza. Wloty, podobnie jak typowy grill Alfa Romeo wypełnia czarna siatka.
Aerodynamikę poprawia przedni spojler i wyprofilowane progi, obniżone zawieszenie i poszerzony rozstaw kół. Podobnie jak w wyścigowych Alfa Romeo z lat 60. i 70. logo przesunęło się nad atrapę chłodnicy. W przednich błotnikach znajdują się trójkątne otwory, a sportowy wygląd podkreślają czarne lusterka wsteczne i czarne obrębienie przednich lamp.
Na razie nie jest dostępnych wiele informacji dotyczących silnika. Wiadomo, że chodzi o 4-cylindrową jednostkę 1,8 l z turbosprężarką. Silnik pochodzący z nowej serii B oferuje moc maksymalną 169 kW (230 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Siła napędowa przekazywana będzie na przednie koła za pośrednictwem przekładni z dwoma suchymi sprzęgłami.
Alfa Romeo MiTo GTA będzie najmocniejszym samochodem w swoim segmencie. Dla porównania Mini John Cooper Works produkuje z silnika 1,6 turbo 155 kW (211 KM), Clio RenaultSport 2,0 16V oferuje 147 kW (200 KM), a bliźniaczy Abarth Grande Punto z silnikiem 1,4 T-JET 114 kW (155 KM) lub 132 kW (180 KM) w wersji Esseesse.
Podczas targów w Genewie zaprezentowana zostanie wersja przedprodukcyjna. Seryjny model zadebiutuje we wrześniu podcz\as IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.