Sensacje budzi jednak przede wszystkimASIMO - najnowszy robot, wywodzący się z długiej linii robotów Hondy.

ASIMO nabył już umiejętność biegania, rozpoznawania ludzi i przedmiotów, wchodzenia po schodach, a nawet serwowania napojów. Stał się symbolem badań Hondy nie związanych z przemysłem motoryzacyjnym.

W Genewie ASIMO jest gospodarzem stoiska japońskiego koncernu. Jego zadaniem jest szczególnie prezentacja modelu Insight, który cieszy się dużym zainteresowaniem zwiedzających.

Insight Hybrid to nie tylko alternatywny napęd, ale także powrót do aerodynamicznych linii nadwozia. One właśnie pomagają zoptymalizować osiągi wydajnego, benzynowo - elektrycznego napędu hybrydowego.

Silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,3 litra oraz kompaktowy i płaski silnik elektryczny, który wspomaga jednostkę benzynową, jeśli zajdzie potrzeba wykorzystania dużej mocy (i służy jako generator odzyskujący energię podczas wytracania prędkości oraz hamowania), pozwalają uzyskać niskie spalanie w rzeczywistych warunkach drogowych.

Kluczowym elementem układu jest system Eco Assist, który wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Wyświetlacz umieszczony w środku obrotomierza pokazuje jak agresywnie kierowca przyspiesza i hamuje, zachęcając go tym samym do lżejszego i bardziej progresywnego wciskania pedałów gazu i hamulca.

Tłumy miłośników motoryzacji oglądają samochody Hondy, tymczasem z ASIMO mial mozliwość sfotografować się szef zespołu projektu Insight, Yasunari Seki ...

... oraz inni oficjele, z Hansem - Rudolfem Merzem, Prezydentem Geneva Motor Show na czele (obok stoją także najważniejsi przedstawiciele Honda Automobiles Suisse S.A. - HASSA: Claude Sage, Makoto Taguchi i François Launaz).