Aston Martin DBS Volante jest szesnastym kabrioletem, który powstał w przeciągu 95-letniego istnienia marki. W aktualnej ofercie chodzi o trzeci model ze składanym dachem – obok DB9 Volante i V8 Vantage Roadster. Auto łączy w sobie najlepsze właściwości topowego modelu DBS z atutami kabrioletu.
Konstrukcja karoserii wspólna jest z coupe DBS. Do aluminiowej struktury VH (vertical/horizontal) przymocowano części z aluminium, stopów magnezu i karbonu. W celu odciążenia konstrukcji również boczne wzmocnienia wykonano z aluminium. DBS łączy więc rozwiązania konstrukcyjne modelu bazowego DB9 i bolidu wyścigowego DBR9. W ten sposób uzyskano masę 1810 kg. Rozmiary podstawowe (długość 4721 mm, szerokość 1905 mm, wysokość 1280 mm i rozstaw osi 2740 mm) odpowiadają coupe, a od DB9 Volante różnią się minimalnie.
Dach kabrioletu chowa się w przeciągu 14 sekund, nawet przy prędkościach do 48 km/h. Wersję ze składanym dachem cechuje układ siedzeń 2+2, podczas gdy w coupe znajdziemy tylko dwa fotele. Dzięki wzmocnieniom karoserii Volante osiąga 75 % sztywności skrętnej coupe.
Widlasty silnik 12-cylindrowy zamontowano podłużnie za przednią osią. Z pojemności niespełna sześciu litrów udało się uzyskać moc 380 kW (517 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm, przy czym 85 % tej wartości dostępne jest od 1500 obr. po ogranicznik obrotów. Skrzynia biegów umieszczona została przy tylnej osi, a z silnikiem połączono ją kardanem. Do wyboru będzie 6-stopniowa manualna skrzynia biegów lub 6-biegowy automat Touchtronic 2. Sportowy charakter manualnej skrzyni biegów podkreśla krótsze przełożenie stałe w dyferencjale. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 4,3 s, wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 307 km/h.
Dobre właściwości jezdne są zasługą aktywnych amortyzatorów, wspomagania kierownicy Servotronic ze zmienną siłą działania oraz osi z podwójnymi wahaczami trapezowymi. Geometrię osi ustawiono tak, aby podczas hamowania auto nie siadało na przód oraz by na zakrętach nie odciążał się tył. Dwudziestocalowe koła wykonano z kutego aluminium, co pozwoliło obniżyć masę nieresorowaną o 8 kg. Z przodu zamontowano opony Pirelli P Zero w rozmiarze 245/35, z tyłu zaś 295/30.
Układ hamulcowy DBS Volante składa się ze standardowo montowanych tarcz karbonowo-ceramicznych (398 mm przód, 360 mm tył). Nie brakuje systemu stabilizacji DSC, ABS, asystenta hamowania i kontroli trakcji.
Wyjątkowość modelu Aston Martin DBS Volante podkreśla również sportowo-luksusowe wyposażenie. Wnętrze obito jakościową skórą, panele ozdobne wykonano z najlepszych stopów, a boczki drzwi z karbonu. Sportowe fotele otrzymały elektroniczną regulację i podgrzewanie. Z komfortowych elementów nie brakuje automatycznej klimatyzacji, tempomatu, nawigacji z twardym dyskiem, systemu audio Bang&Olufsen czy przednich i tylnych czujników parkowania. Praktycznymi akcesoriami są parasol chowany w bagażniku oraz w przypadku wersji z automatem luksusowe pióro znajdujące się na specjalnym uchwycie na konsoli centralnej.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy np. drewniane panele ozdobne z lakierem Piano Black zastępujące panele metalowe czy szeroką gamę 20-calowych kół ze stopów lekkich.
Aston Martin DBS Volante - porównanie z DB9 VolanteModelDB9 VolanteDBS VolantePojemność skokowa [cm3]59355935Cylindrów/zaworów12/412/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]350 (476)/6000380 (517)/6500Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]600/5000570/5750Prędkość maksymalna [km/h]306307Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]4,84,3