Audi odniosło z modelem A6 allroad quattro sukces rynkowy. Tę samą filozofię chce wykorzystać w mniejszym modelu. Na bazie A4 Avant powstało „terenowe kombi” z wykorzystaniem analogicznej nazwy A4 allroad quattro.
Design nikogo nie zaskakuje, bo A4 Avant otrzymał większy prześwit, większe koła i wszystkie niezbędne komponenty, który przekształcają go w Allroad.
Prześwit auta zwiększył się do 180 mm i jest to o 6 cm więcej od wersji standardowej. Długość całkowita wzrosła o 18 mm, szerokość o 15 mm, przy rozstawie osi 2,81 m. Pojemność bagażnika jest identyczny jak w A4 Avant i wynosi 490 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1430 litrów.
Audi A4 allroad quattro – porównanie wymiarówModelA4 allroad quattroA4 AvantQ5Długość [mm]472147034629Szerokość [mm]184118261880Wysokość [mm]149514361653Rozstaw osi [mm]280528082807Pojemność bagażnika [l]490490540
Rozstaw kół wzrósł o 20 mm na 1583/1574 mm. Standardem są 17-calowe koła z oponami 225/55 oraz duże hamulce tarczowe. Napęd wszystkich koło quattro dzielony jest w stosunku 40:60 z dominacją tylnej osi. W zależności od sytuacji na drodze, moment obrotowy może być rozdzielany w 65 proc. na przednie koła lub maksymalnie w 85 proc. na tylne koła.
Od początku sprzedaży nowego modelu Audi zaoferuje trzy silniki. Jedynym benzynowym będzie czterocylindrowy 2,0 TFSI o mocy 155 kW z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm w zakresie od 1500 do 4200 obr./min oraz przekładnią S tronic. Umożliwia on osiąganie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 sekundy oraz średnie zużycie paliwa 8,1 l/100 km.
Turbodiesle to dwa silniki w technologii common rail. Pierwszy z nich to 2,0 TDI CR o mocy 125 kW z sześciostopniowa przekładnią manualną. Najmocniejszy 3,0 TDI o mocy 176 kW z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Średnie zużycie pierwszego wynosi 6,4 l/100 km oleju napędowego, a mocniejszego 7,1 l/100 km. Wszystkie trzy jednostki spełniają normę Euro 5.
Audi A4 allroad quattro – jednostki napędoweSilnik2,0 TFSI2,0 TDI3,0 TDIPrzekładnia (liczba biegów)S tronic (7)manualna (6)S tronic (7)Pojemność skokowa [cm3]198419682967Cylindry/zawory4/44/46/4Moc [kW/obr./min]155/4300-6000120/4200176/4000-4400Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]350/1500-4200350/1750-2500500/1500-3000Prędkość maksymalna [km/h]230213236Przyspieszenie 0-100 km/h [s]6,98,96,4Średnie zużycie paliwa [l/100 km]8,16,47,1
Standardowe wyposażenie egzemplarzy przeznaczonych na rynek niemiecki obejmuje m.in. 17-calowe koła, przednie światła mgłowe, spryskiwacze reflektorów, automatyczną klimatyzację, radio z CD, elektromechaniczny hamulec postojowy. Cena podstawowa wynosi 37 100 Euro. Za dopłatą można zamówić reflektory bi-ksenonowe z diodami do jazdy dziennej, dach panoramiczny, adaptacyjny tempomat, system audio 505 W.
Oficjalna premiera światowa odbędzie się 5 marca w Genewie, a sprzedaż rozpocznie się kilka tygodni później.