Rodzina samochodów Bentley Continental przeszła w ostatnich latach modernizację - coupé GT, sedan Flying Spur i jako ostatni kabriolet GTC poddane zostały faceliftingowi, doszła także mocniejsza wersja Speed. Podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie zaprezentowano nową, ekstremalną wersję Continental Supersports.
Bentley w tym modelu oferuje wszystko co najlepsze oraz lżejsze nadwozie i silnik W12 przystosowany do spalania paliwem E85. Sama nazwa Supersports jest wspomnieniem modelu 3,0 Litre Supersports z 1925 roku, który był ewolucją 3,0 Litre Speed i pierwszym samochodem marki Bentley, który pokonał dystans 100 mil (160 km) w ciągu godziny.
Nowy model jest wynikiem próby obniżenia masy Continentala GT. Konstruktorom udało się zmniejszyć masę pojazdu o 110 kg. W tym celu zastosowano karbonowo-ceramiczne hamulce wentylowane (o 20 kg lżejsze) o średnicy 420 mm z przodu i 356 mm z tyłu. Nowe 20-calowe obręcze kół są także lżejsze o 10 kg.
Nadwozie w porównaniu z Continentalem GT zostało poszerzone w tylnej części. Nowe otwory w przedniej części pojazdu pozwalają na dostarczenie o 10 proc. więcej powietrza do turbosprężarek z intercoolerem.Sześciolitrowy silnik benzynowy W12 z dwoma turbosprężarkami ma moc 463 kW (630 KM) przy 6000 obr./min (+3,5 proc. w porównaniu z Continentalem GT Speed) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm (+ 6,7 proc.) w zakresie od 1700 do 5600 obr./min. Dzięki tym modyfikacjom poprawiło się przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które obecnie wynosi 3,9 sekundy (dotychczas 4,5 sek.). Jednostka ta została przystosowana do spalania mieszanki benzyny i bioetanoilu E85. Dzięki temu spadło średnie zużycie paliwa i emisja szkodliwych spalin.
Przekładnia Quickshift jest nową wersją sześciostopniowego automatu ZF 6HP26 i została zaprojektowana specjalnie do tego modelu. Reaguje o 50 proc. szybciej niż w Continentalu GT.Auto to osiąga prędkość maksymalną 329 km/h, a więc o 11 km/h więcej od Continentala GT Speed.
Bentley Continental – dane techniczneModelSupersportsGT SpeedGTPojemność skokowa [cm3]599859985998Cylindry/zawory12/412/412/4Moc [kW/obr./min]463/6000449/6000412/6100Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]800/1700-5600750/1700-5600650/1600-6100Prędkość maksymalna [km/h]329326318Przyspieszenie 0-100 km/h [s]3,94,54,8Przyspieszenie 0-160 km/h [s]8,9--Średnie zużycie paliwa [l/100 km]16,316,616,6Emisja CO2 [g/km]388396396Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]224023502350
W elementach zawieszenia zastosowano więcej aluminium, co obniżyło masę o kolejne 4 kg. Przednie jest klasyczne, a tylne typu milti-a, stosowane przez koncern Volkswagena. Obie osie mają stabilizatory i komputerowo sterowane zawieszenie pneumatyczne.
We wnętrzu zastosowano elementy z karbonu, Alcantary i miękkiej skóry. Producent oferuje do wyboru dwie nowe barwy nadwozia – Ice a Quartzite. Za dopłatą można zamówić lakier Dark Grey Satin lub Light Grey Satin w wersji matowej. Obręcze kół 20 x 9,5 J otrzymały opony Pirelli P-Zero UHP o rozmiarze 275/35.
Cena nowego modelu nie została jeszcze ustalona. Wiadomo jedynie, że Bentley Continental Supersports trafi do sprzedaży od jesieni br., a w USA latem 2010 roku.