Chevrolet Beat w wersji koncepcyjnej był prezentowany przed dwoma laty. Następnym etapem była ankieta, którą rozpisał producent. Wzięło w niej udział 1,9 mln osób. Z trzech konceptów (Beat, Groove, Trax) wygrał ten pierwszy, co zaowocowało przygotowaniem jego wersji produkcyjnej, która tak jak w Polsce, sprzedawana będzie pod już znaną nazwa Spark.
Auto ma długość całkowitą 3640 mm, rozstaw osi 2375 mm i 15-calowe koła. Wynika stąd, że nowy Spark jest o 145 mm dłuższy i o 40 mm ma szerszy rozstaw osi.
Designerzy deski rozdzielczej inspirowali się „zegarami” z motocykli, co w samochodzie wygląda dosyć oryginalnie.
Nowy Spark będzie napędzany czterocylindrowymi i 16-zaworowymi silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1,0 i 1,2 litra. Obie jednostki będą wyjątkowo oszczędne i ekonomiczne.
Wyposażenie pojazdy na najważniejszych rynkach będzie zawierało m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP. Chevrolet oczekuje, iż także testy zderzeniowe EuroNCAP okażą się lepsze niż poprzednika, który w 2005 roku uzyskał trzy gwiazdki.
Producent poinformował, iż nowy Chevrolet Spark pojawi się w sprzedaży na początku 2010 roku.