Design nowej generacji Chevroleta Spark bazuje na koncepcyjnym modelu Beat wybranym w plebiscycie, w którym konkurencją były koncepty Groove i Trax. Wszystkie trzy pojazdy zadebiutowały podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku w roku 2007. Po niespełna dwóch latach właśnie Beat przekształcił się w seryjne wcielenie o tradycyjnej już nazwie Spark.
Nowa generacja Chevroleta Spark rezygnuje z prostych kształtów poprzednika, który nawiązywał jeszcze do Daewoo Matiz. Do ostro zarysowanej atrapy chłodnicy nawiązują duże lampy i ostro cięte krawędzie całego nadwozia, które dzięki dolnej linii okien i uwypuklonym błotnikom wygląda agresywnie i dynamicznie. Pięciodrzwiowy samochód ma karoserię o długości 3640 mm i rozstaw osi 2375 mm, co oznacza, że jest o 145 mm dłuższy od aktualnej generacji, a rozstaw osi wydłużył się o 40 mm. W dużych błotnikach wygospodarowano dostateczną ilość miejsca na 13-, 14-, ba nawet 15-calowe koła.
Wnętrze Chevroleta Spark ma pokazać, że mały samochód nie musi być spartański. Najciekawszym elementem wnętrza będzie deska rozdzielcza, a przede wszystkim zestaw zegarów, którego kształty zaczerpnięto z motocykli. Wskaźniki zamontowano bezpośrednio na słupku kierownicy, a analogowy prędkościomierz skombinowano z wielofunkcyjnym wyświetlaczem cyfrowym. Panele klimatyzacji, nawigacji czy radia znalazły miejsce tradycyjnie na konsoli centralnej.
Bagażnik oferuje podstawową pojemność 170 litrów, po złożeniu tylnej kanapy składanej w stosunku 60:40 zwiększa się do 994 litrów. W wyposażeniu znajdziemy m.in. fotel kierowcy regulowany na wysokość, podgrzewanie przednich foteli, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne czy komputer pokładowy.
Pod maską nowego Chevroleta pracować będą wyłącznie 4-cylindrowe silniki o pojemności 1,0 i 1,2 l, oba 16-zaworowe z rozrządem DOHC. Pierwszy z tej pary zaoferuje moc 49 kW (66 KM), drugi 58 kW (78 KM). Obie jednostki napędowe mają zużywać mniej niż 5 litrów benzyny na 100 km, a emisje CO2 powinny być niższe od 120 g/km. Pełnienie normy Euro 5 jest oczywistością. Siła napędowa przekazywana będzie na przednią oś za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Chevrolet podaje, że nowy Spark z silnikiem 1,2 przyśpieszać będzie od 0 do 100 km/h w 12,4 s.
Oferta standardowych systemów bezpieczeństwa obejmuje przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu i trzy trzypunktowe pasy z tyłu. System stabilizacji dostępny będzie za dopłatą. Chevrolet oczekuje, że Spark odnotuje wysoką ocenę w testach Euro NCAP.