W pierwszym przypadku jest to typowy tuning firmowy, bez modyfikacji jednostki napędowej, a druga wersja jest typowym autem do wyścigów, bez homologacji do jazdy po normalnych drogach/
HGTE stanowi skrót Handling Gran Turismo Evoluzione. Wersja ta otrzymała twardsze sprężyny i nowe ustawienie adaptacyjnych amortyzatorów, co spowodowało obniżenie podwozia i mniejszy prześwit. Zmodyfikowana została sekwencyjna przekładnia F1, która teraz pracuje szybciej.Dwudziestocalowe koła otrzymały opony Pirelli o lepszej przyczepności.
W wersji XX dokonano nieco więcej zmian. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów silnik jest obecnie lżejszy. Zmodyfikowane zostały kolektory wylotowe oraz system wydechowy.
Sześciolitrowy silnik 12-cylindrowy ma obecnie moc 700 kW (515 KM) przy 9000 obr./min (seryjna wersja GTB Fiorano ma 456 kW (620 KM) przy 7600 obr./min). zmodyfikowany został także oprogramowanie przekładni. Pojazd ten ma adaptacyjne zawieszenie SCM i system, który informuje kierowcę na wyświetlaczu o stanie poszczególnych komponentów.
Do wielu elementów zastosowano włókna węglowe i karbon. Pojazd jeździ na kołach o wymiarach 19 x 11J z przodu i 19 x 12J z tyłu, które otrzymały opony Michalin o rozmiarze 29/67 R19 z przodu i 31/71 R19 z tyłu.