Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Genewa 2009: Fioravanti TRIS – przede wszystkim oszczędność

Genewa 2009: Fioravanti TRIS – przede wszystkim oszczędność

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Turyńska firma Fioravanti odrodziła w Genewie koncept TRIS, który przedstawiła w nowej wersji.

Genewa 2009: Fioravanti TRIS – przede wszystkim oszczędność
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Genewa 2009: Fioravanti TRIS – przede wszystkim oszczędność

Pierwotne studium przedstawiło się już dziewięć lat temu, ale ponieważ małe samochody zaczynają być modne, Fioravanti odrodziło zapomniany już prawie koncept. Chodzi o trzydrzwiowy hatchback o rozmiarach całkowitych 3850 x 1720 x 1530 mm z rozstawem osi 2550 mm, co bez wątpienia zalicza auto do klasy małych samochodów. Co ciekawe samochód przygotowano z myślą o maksymalnych oszczędnościach kosztów.

Panele nadwozia wykonano z materiałów, które można poddać recyklingowi, zarazem jest ich bardzo mało, gdyż są one symetryczne. Jednakowe są na przykład oba zderzaki, przednie i tylne lampy oraz drzwi, włącznie z szybami. Praktycznie taka sama jest również klapa bagażnika, która otrzymała tylko inny lakier i plastikowy uchwyt. Pierwotna wersja z roku 2000 miała klapę o takim samym kształcie, ale nieco inny uchwyt.

Producent nie podał żadnych szczegółów dotyczących napędu ani danych technicznych.

Przypomnijmy, że Leonardo Fioravanti pracował przez ćwierć wieku w firmie Pininfarina, gdzie przygotowywał takie pojazdy jak Ferrari 365 Daytona, Dino, 512 BB, 308 GTB czy 288 GTO. Później pracował bezpośrednio w Maranello, a w końcu został szefem centrum stylistycznego marki Alfa Romeo. W roku 1987 założył własną spółkę.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków