Ford iosis MAX to trzeci model z serii studyjnych modeli iosis nawiązujący do języka stylistycznego kinetic design. Nowość pokazuje wyobrażenie projektantów firmy Ford na temat przyszłej generacji kompaktowego samochodu wolnoczasowego (multi-activity vehicle, MAV) i wskazuje w jakim kierunku podążać będzie design Fordów segmentu C.
Karoseria konceptu to najnowsza interpretacja kinetycznej stylistyki Forda i dalej rozwija pomysły znane już z modeli Ka i Fiesta. Koncept zaskakuje nie tylko świeżą stylistyką, ale również ciekawymi szczegółami jak przednie lampy czy system otwierania drzwi. Podczas gdy przednie otwierają się konwencjonalnie, tylne przesuwają się do tyłu. Dzięki eliminacji słupka B powstaje więc ogromne wejście. Podobnie wyrafinowana jest klapa bagażnika dzielona na dwie części.
Wnętrze konceptu wyposażono w cztery osobne fotele, a dzięki bogatemu przeszkleniu udało się wyeliminować uczucie ciasnoty. Ford twierdzi, że lekkie fotele niesie tunel centralny przypominający kręgosłup, tak więc podróżni czują się, jakby „unosili się w powietrzu”.
Pod przednią maską znajdziemy doładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l (132 kW/180 KM) z nowej serii EcoBoost. Silniki te wyposażono w turbosprężarkę i system bezpośredniego wtrysku paliwa, dzięki którym zużywają aż o 20 procent mniej paliwa od konwencjonalnych jednostek benzynowych o podobnej mocy. Jednostki EcoBoost stopniowo będą się pojawiać w europejskiej ofercie firmy Ford od początku roku 2010.
Czterocylindrowy EcoBoost o pojemności 1,6 l w studium iosis MAX współpracuje w zakresie obniżania paliwa z udoskonalonym systemem Ford Auto-Start-Stop, inteligentnym alternatorem i 6-biegową zautomatyzowaną przekładnią manualną PowerShift z dwoma sprzęgłami. Zestopniowanieskrzyni biegów ustawiono na potrzeby niskiego zużycia paliwa. Po przeprowadzonych symulacjach Ford twierdzi, że emisje CO2 nowej jednostki napędowej wynoszą 125 g/km.