Nowy silnik trzyma się pojemności 2,2 l. Przyrost mocy uzyskano przez zmodyfikowanie turbosprężarki, głowicy cylindrów i zwiększeniem chłodnicy stłoczonego powietrza. Dokładne osiągi auta z tym silnikiem dostępne będą dopiero w późniejszym czasie, na razie wiadomo, że moc maksymalna wynosi 132 kW (180 KM) przy 4000 obr./min, czyli o 22 kW (30 KM) więcej niż dotychczas. Moment obrotowy zwiększył się o 30 Nm do 380 Nm przy 2000 obr./min.

Nowy silnik zamontowany będzie pod maską nowej wersji modelu Accord, która otrzyma przydomek Type S. Oprócz wyższej mocy auto wyróżniać się będzie pakietem optycznym obejmującym nakładki pod przedni i tylny zderzak, wyprofilowane listwy progowe oraz atrapę chłodnicy z przyciemnionego chromu. Całość podkreślą przeźroczyste klosze kierunkowskazów oraz w standardzie oferowane 18-calowe koła w nowej stylistyce.