Nowy Insight, który zostanie po raz pierwszy pokazany w Europie podczas genewskiego salonu, jest pięciodrzwiowym, niezwykle praktycznym samochodem rodzinnym oferowanym w przystępnej cenie.

Do jego największych zalet należy także niskie zużycie paliwa oraz niski poziom emisji CO2 i innych szkodliwych gazów do atmosfery.

Najnowszy hybrydowy pojazd Hondy nawiązuje do pierwszego modelu o tej nazwie, zaprezentowanego w 1999 roku. Insight Hybrid to również powrót do aerodynamicznych linii nadwozia, które pomagają zoptymalizować osiągi wydajnego, benzynowo-elektrycznego napędu hybrydowego.

Insight napędzany jest nowoczesnym silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1.3-litra oraz kompaktowym i płaskim silnikiem elektrycznym, który wspomaga jednostkę benzynową, jeśli zajdzie potrzeba wykorzystania dużej mocy i służy jako generator odzyskujący energię podczas wytracania prędkości i hamowania.

Układ umożliwia także pracę wyłącznie na jednostce elektrycznej podczas jazdy z niską i średnią prędkością.

Nowa, hybrydowa Honda pozwala uzyskać niskie spalanie w rzeczywistych warunkach drogowych. Kluczowym elementem układu jest system Eco Assist, który wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Górna część tablicy przyrządów, gdzie znajduje się predkościomierz, zawiera specjalny wskaźnik zmieniający kolory – zielony oznacza, że kierowca prowadzi samochód ekonomicznie, niebiesko-zielony to znak, iż auto mogłoby być prowadzone bardziej oszczędnie, a niebieski świadczy o tym, że prowadzący nie uzyskuje niskiego spalania.

Wskaźnik zmieniający kolory połączono ze specjalnym diagramem, który jest czymś więcej niż wskaźnikiem bieżącego spalania. Wyświetlacz umieszczony w środku obrotomierza pokazuje jak agresywnie kierowca przyspiesza i hamuje, zachęcając go tym samym do lżejszego i bardziej progresywnego wciskania pedałów gazu i hamulca.

System ten ma również za zadanie unaocznienie kierowcy, jakich postępów dokonał on podczas jazdy. Na umieszczonych w centrum wskaźników ikonach, prezentujących łodygi roślin, mogą pojawić się liście, jeśli prowadzący stosował wszystkie zasady ekonomicznej jazdy.

Natomiast gdy kierowca „zapomni” o tych zasadach i przez dłuższy czas będzie prowadził samochód w sposób mało ekonomiczny, rośliny zwiędną. Pod koniec każdego przejazdu, prowadzącemu zostają przyznane punkty, które z czasem można sumować, a następnie wymienić na symbole trofeów nagradzających ekonomiczną jazdę.

Insight to doskonały przykład praktycznego, rodzinnego samochodu, który zużywa niewiele paliwa przy niskiej emisji CO2 i innych gazów spalinowych. Wnętrze samochodu pomieści pięcioro pasażerów oraz 408 litrów bagażu przy standardowej pozycji siedzeń tylnego rzędu.

Przemyślane umieszczenie układu napędowego i zestawu baterii oznacza, iż oparcia siedzeń tylnego rzędu można złożyć w taki sposób, aby utworzyły praktycznie płaską przestrzeń ładunkową, zwiększając tym samym pojemność bagażnika do 1017 litrów.

Praktyczne wnętrze uzupełniono atrakcyjnym i aerodynamicznym nadwoziem, którego kształt przyczynia się do osiągnięcia średniego zużycia paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i emisji CO2 zaledwie 101 g/km (średnio w testach EU).

Insight wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec marca 2009. Ceny zostaną podane podczas Salonu Samochodowego w Genewie.