Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Genewa 2009: Italdesign Giugiaro Frazer-Nash Namir – hybrydowy tygrys we włoskim garniturze

Genewa 2009: Italdesign Giugiaro Frazer-Nash Namir – hybrydowy tygrys we włoskim garniturze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na genewskim autosalonie nie mogło zabraknąć znanych projektantów nadwozi. Italdesign należący do Giugiaro przedstawił hybrydowy samochód sportowy Namir, przygotowany we współpracy z firmą Frazer-Nash.

Genewa 2009: Italdesign Giugiaro Frazer-Nash Namir – hybrydowy tygrys we włoskim garniturze
Zobacz galerię (28)
Auto Świat
Genewa 2009: Italdesign Giugiaro Frazer-Nash Namir – hybrydowy tygrys we włoskim garniturze

Italdesign Giugiaro Frazer-Nash Namir jest efektem współpracy słynnego ośrodka stylistycznego z brytyjską spółką Frazer-Nash Research Limited. Dziś firma zajmuje się badaniami i rozwojem technologii hybrydowych, ale w zasadzie chodzi o spółkę, którą w roku 1923 założył Archie Frazer-Nash. Do roku 1960 firma produkowała przede wszystkim mniejsze samochody sportowe. W latach30-tych współpracowała z BMW, po drugiej wojnie światowej z firmą Bristol. Samochody Frazer-Nash są dziś bardzo cenne, gdyż w przeciągu 40 lat powstało ich zaledwie 450!

Genewski koncept Namir (po arabsku tygrys) otrzymał właśnie logo Fazer-Nash. Italdesign prezentuje trzy egzemplarze – wersję drogową, wyścigową, która jest prawdopodobnie tylko makietą oraz samodzielne podwozie. Dwumiejscowy supersport napędzany jest kombinacją bliżej niespecyfikowanych silników z tłokiem rotacyjnym o pojemności 814 cm3 i czterech silników elektrycznych. Cały system umieszczono nad tylną osią. Osiągi są na poziomie samochodów tej kategorii z konwencjonalnym silnikiem benzynowym – prędkość maksymalna wynosi magicznych 300 km/h, a od 0 do 100 km/h auto przyśpiesza w 3,5 s, zaś do 200 km/h w 10,4 s. Zużycie paliwa wynosi przy tym zaledwie 2,6 l/100 km.

Samochód zbudowano w zakładzie Italdesign w Turynie. Podwozie, karoserię i części mechaniczne opracował dział Engineering Division, wnętrze i stylistyka nadwozia są zasługą działu designu. Frazer-Nash oprócz hybrydowego układu napędowego opracował również cały układ elektryczny auta.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków