Pierwotne spekulacje mówiły o jednostce benzynowej o mocy 759 kW (1018 KM) dostosowanej do spalania mieszanki etanolu i benzyny E85. Mówiono też o 2-sprzęgłowej skrzyni biegów. Oficjalne informacje są jednak zupełnie odmienne – Quant to supersportowy sedan z napędem elektrycznym.
W Genewie wystawiono model w stali 1:1, gdyż prace nad nowym modelem stale trwają. Koenigsegg przy projekcie współpracuje ze spółką NLV Solar, która zajmuje się energią słoneczną. Quant wygląda co prawda jak coupe, w rzeczywistości chodzi o czteromiejscowy samochód. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że chodzi o elektryczną konkurencję modeli Aston Martin Rapide, Porsche Panamera czy Lamborghini Estoque. Samochód powinien być wyposażony w jedną parę do góry unoszonych drzwi, tak więc nadwozie pozbawione będzie środkowego słupka.
Jeśli doczekamy się działającego prototypu, a następnie produkcji w małych seriach, o której firma poważnie myśli, auto napędzane będzie dwoma silnikami elektrycznymi. Zaoferują one moc 377 kW (512 KM) i moment obrotowy 715 Nm. Baterie ładować się będą w bardzo krótkim czasie (ok. 20 minut), na razie nie wiadomo jednak o jaki typ akumulatorów chodzi. Zasięg auta powinien wynieść 500 km, do którego przyczyni się również karoseria pokryta cienkim filtrem fotoelektrycznym. Energia elektryczna odzyskiwana będzie także w czasie hamowania.
Koenigsegg Quant o masie 1780 kg powinien rozpędzać się do prędkości maksymalnej 275 km/h i od 0 do 100 km/h przyśpieszać w 5,2 s. W wyposażeniu nie powinno zabraknąć elektrycznie regulowanych foteli, ABS, elektronicznego systemu stabilizacji i sześciu poduszek powietrznych.