Przed drugą wojną światową Lagonda skupiała się przede wszystkim na sporcie, jej wielkie pojazdy zbierały laury przede wszystkim w wyścigach długodystansowych, włącznie z tym najbardziej prestiżowym – 24 godziny Le Mans. Na torze La Sarthe brytyjska załoga Johnny Hindmarsh – Luis Fontés triumfowała z legendarnym modelem Lagonda M45R Rapide z rzędowym 6-cylindrowym silnikiem Meadows o pojemności 4,5 l w roku 1935. Spółka działała już wtedy od trzydziestu lat, założona została w roku 1906. Założycielem firmy był Amerykanin Wilbur Gunn.
Lagonda jest więc o siedem lat starsza od firmy Aston Martin założonej przez Roberta Bamforda i Lionela Martina jako spółka Bamford & Martin Limited w roku 1913. Nazwę Aston Martin firmie nadano w roku 1920.
Drogi obu spółek połączyły się dopiero po drugiej wojnie światowej, kiedy w roku 1947 obie wchłonął koncern David Brown Group. Samochody z marką Lagonda powstawały do roku 1964, później nazwę Lagonda trzykrotnie użyto do oznaczenia modeli marki Aston Martin. Pierwszy Aston Martin Lagonda, ekstrawagancki sedan o kanciastych kształtach, zadebiutował w roku 1976 i do roku 1989 powstał w ilości 645 egzemplarzy. Istniała również dwudrzwiowa wersja coupe Rapide, wydłużona limuzyna Tickford, a nawet kombi Shooting Brake. W Genewie w roku 1993 przedstawił się prototyp Lagonda Vignale. Aston Martin planował wtedy produkcję małej serii tego modelu. Na planach się jednak skończyło. Co prawda w listopadzie 1993 roku do sprzedaży trafił 4-drzwiowy sedan i kombi Lagonda, ale od genewskiego studium znacznie się odróżniały. Auto bazowało na ówczesnej drugiej generacji modelu V8.
Zaledwie po roku produkcji nazwa Lagonda zniknęła ze świata motoryzacji, aby pojawić się po piętnastu, a jako samodzielna marka po długich czterdziestu pięciu latach. Brytyjski producent ma co do Lagondy odważne plany i chce sprzedawać swoje pojazdy w ponad stu krajach świata, nie tylko w Europie i USA, ale również w Ameryce Południowej czy na Dalekim i Bliskim Wschodzie. Bogatej klienteli nie brakuje dziś ani w Rosji, Indiach czy Chinach.
Podczas gdy marka Aston Martin nadal pojawiać się będzie na dwudrzwiowych sportowych coupe, Lagondy będą wyłącznie 4-drzwiowe. Zresztą koncept z Genewy należy do kategorii luksusowych SUV-ów czy crossoverów. Producent na razie nie podał wielu informacji – studium ma pod maską 12-cylindrowy widlasty silnik, stoi na 22-calowych kołach i jest wyposażone w napęd na cztery koła. Pod nową marką miałaby się pojawiać też nowa technika włącznie z alternatywnymi napędami – nie powinno zabraknąć układu hybrydowego czy jednostki wysokoprężnej z niskim zużyciem paliwa. Nie wykluczone, że właśnie turbodiesel pojawi się również pod maską wersji seryjnej prezentowanego konceptu. Produkcja seryjna nie rozpocznie się wcześniej jak w roku 2012.