Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca

Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Maybach, luksusowy dział Daimler AG, ożywił legendarną nazwę Zeppelin. Znajdzie się na limitowanej edycji modeli 57 i 62. Maybach Zeppelin zadebiutuje w marcu w Genewie.

Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca
Zobacz galerię (12)
Auto Świat
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca

Oznaczenie Zeppelin, nawiązujące do sterowców hrabiego Ferdinanda von Zeppelina, spółka Maybach używała już dla swojego luksusowego modelu DS8 z lat 1931-1940. Samochód napędzany był widlastym 12-cylindrowym silnikiem o pojemności niespełna ośmiu litrów, który dostarczał 147 kW (200 KM). Pojazd o masie 2,8 tony rozpędzał się do 170 km/h. Niewiele z ówczesnych samochodów było podobnie szybkich i luksusowych, chodziło np. o Bugatti 41 Royale czy amerykański Duesenberg serii J.

Podczas gdy przedwojenny DS8 powstał w ilości 215 egzemplarzy, nowoczesnego następcy powstanie zaledwie setka. Technicznie auto nawiązuje do standardowego modelu 57/62 S, będzie więc dostępne w dwóch długościach nadwozia. Widlasty 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,0 l z dwoma turbosprężarkami wzmocniono o kolejnych 21 kW (28 KM), tak więc oferuje teraz 471 kW (640 KM). Moment obrotowy osiąga wartość 1000 Nm.

Standardowym znakiem rozpoznawczym nowych wersji będzie specjalny dwukolorowy lakier – cały samochód wykończony będzie w czarnym kolorze Taiga, na bokach znajdzie się brązowy pas. Ten kolor firma Maybach nazywa Rocky Mountains. Klienci nadal będą mieć jednak możliwość indywidualizacji nadwozia. Nowością są również 20-calowe chromowane koła przeznaczone specjalnie dla wersji Zeppelin. Najpierw malowane są czarnym kolorem, dopiero później zostaje naniesiony chrom, co powoduje ciekawe efekty świetlne w przyciemnionych miejscach. Zmieniono również kształt lusterek wstecznych, tak by ograniczyć hałas opływającego powietrza. Specjalnością tego modelu są również emblematy Zeppelin znajdujące się na grillu i progach, nad wyświetlaczem na konsoli centralnej pojawił się zaś napis Maybach Zeppelin.

Wewnątrz panuje królewski luksus. Również tutaj znajdziemy dwukolorowe wykończenie, górną część deski rozdzielczej i drzwi wykończono czarną skórą Stromboli, reszta przedziału pasażerskiego wykonana jest w beżowej skórze California. Fotele przeszywane są rombowym wzorem, boki obszyte zostały czarną nicią. Srebrne kieliszki na szampana ze znakiem Maybach Zeppelin dostarczane są w wyposażeniu standardowym.

Za dopłatą 3950 euro (bez podatku) dostarczany jest tzv. perfume atomiser, czyli swego rodzaju odświeżacz powietrza. Znajduje się nad tylną konsolą w kuli z pleksiglasu. Intensywność zapachu można regulować również z miejsca kierowcy. Zapach rozprzestrzenia się po wnętrzu w przeciągu 10 aż 12 sekund, po dziesięciu minutach system automatycznie się wyłącza, można go oczywiście znowu włączyć. Standardowo dostarczany jest z dwoma zapachami, które powstały u specjalistycznej firmy Givaudan. Flakoniki z dmuchanego szkła umieszczone są w specjalnej skrytce. Do skrytki można umieścić jeszcze trzeci flakon, w którym właściciel może przewozić także swoje ulubione perfumy. Maybach opatentował ten system.

Sprzedaż nowej wersji oficjalnie rozpocznie się 3 marca, czyli w dniu rozpoczęcia salonu samochodowego w Genewie. Do klientów pierwsze egzemplarze trafią dopiero we wrześniu. Cena krótszej wersji 57 wyniesie 406 tys. euro, odmiana 62 kosztować będzie 473 200 euro (obie ceny bez VAT).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków