Oznaczenie Zeppelin, nawiązujące do sterowców hrabiego Ferdinanda von Zeppelina, spółka Maybach używała już dla swojego luksusowego modelu DS8 z lat 1931-1940. Samochód napędzany był widlastym 12-cylindrowym silnikiem o pojemności niespełna ośmiu litrów, który dostarczał 147 kW (200 KM). Pojazd o masie 2,8 tony rozpędzał się do 170 km/h. Niewiele z ówczesnych samochodów było podobnie szybkich i luksusowych, chodziło np. o Bugatti 41 Royale czy amerykański Duesenberg serii J.
Podczas gdy przedwojenny DS8 powstał w ilości 215 egzemplarzy, nowoczesnego następcy powstanie zaledwie setka. Technicznie auto nawiązuje do standardowego modelu 57/62 S, będzie więc dostępne w dwóch długościach nadwozia. Widlasty 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,0 l z dwoma turbosprężarkami wzmocniono o kolejnych 21 kW (28 KM), tak więc oferuje teraz 471 kW (640 KM). Moment obrotowy osiąga wartość 1000 Nm.
Standardowym znakiem rozpoznawczym nowych wersji będzie specjalny dwukolorowy lakier – cały samochód wykończony będzie w czarnym kolorze Taiga, na bokach znajdzie się brązowy pas. Ten kolor firma Maybach nazywa Rocky Mountains. Klienci nadal będą mieć jednak możliwość indywidualizacji nadwozia. Nowością są również 20-calowe chromowane koła przeznaczone specjalnie dla wersji Zeppelin. Najpierw malowane są czarnym kolorem, dopiero później zostaje naniesiony chrom, co powoduje ciekawe efekty świetlne w przyciemnionych miejscach. Zmieniono również kształt lusterek wstecznych, tak by ograniczyć hałas opływającego powietrza. Specjalnością tego modelu są również emblematy Zeppelin znajdujące się na grillu i progach, nad wyświetlaczem na konsoli centralnej pojawił się zaś napis Maybach Zeppelin.
Wewnątrz panuje królewski luksus. Również tutaj znajdziemy dwukolorowe wykończenie, górną część deski rozdzielczej i drzwi wykończono czarną skórą Stromboli, reszta przedziału pasażerskiego wykonana jest w beżowej skórze California. Fotele przeszywane są rombowym wzorem, boki obszyte zostały czarną nicią. Srebrne kieliszki na szampana ze znakiem Maybach Zeppelin dostarczane są w wyposażeniu standardowym.
Za dopłatą 3950 euro (bez podatku) dostarczany jest tzv. perfume atomiser, czyli swego rodzaju odświeżacz powietrza. Znajduje się nad tylną konsolą w kuli z pleksiglasu. Intensywność zapachu można regulować również z miejsca kierowcy. Zapach rozprzestrzenia się po wnętrzu w przeciągu 10 aż 12 sekund, po dziesięciu minutach system automatycznie się wyłącza, można go oczywiście znowu włączyć. Standardowo dostarczany jest z dwoma zapachami, które powstały u specjalistycznej firmy Givaudan. Flakoniki z dmuchanego szkła umieszczone są w specjalnej skrytce. Do skrytki można umieścić jeszcze trzeci flakon, w którym właściciel może przewozić także swoje ulubione perfumy. Maybach opatentował ten system.
Sprzedaż nowej wersji oficjalnie rozpocznie się 3 marca, czyli w dniu rozpoczęcia salonu samochodowego w Genewie. Do klientów pierwsze egzemplarze trafią dopiero we wrześniu. Cena krótszej wersji 57 wyniesie 406 tys. euro, odmiana 62 kosztować będzie 473 200 euro (obie ceny bez VAT).
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca
Genewa 2009: Maybach Zeppelin - sterowiec powraca