Pod nazwą Mini John Cooper Works Cabrio ukrywają się takie same modyfikacje topowego Cooper S jak w wypadku hatchbacku. Silnik 1,6 l z turbosprężarką twin-scroll oferuje ciśnienie doładowania zwiększone z 0,9 do 1,3 bara. Moc wzrosła w ten sposób z 128 kW (174 KM) w Cooper S do 155 kW (211 KM) przy 6000 obr./min. Taka wartość oznacza prawie 100 kW (136 KM) na litr pojemności silnika. Moment obrotowy 260 Nm osiągany jest w zakresie 1850 do 5600 obr./min, aktywacja funkcji overboost w zakresie 2000-5300 obr./min zwiększa maksimum momentu obrotowego do 280 Nm.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 6,9 s (hatchback John Cooper Works przyśpiesza w 6,5 s), prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Przeniesieniem napędu na przednie koła zajmuje się 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Kontakt z nadwoziem zapewniają opony w rozmiarze 205/45 R 17 zamontowane na specjalnych felgach JCW Cross Spoke Design o masie poniżej 10 kg każda.
System stabilizacji DSC otrzymał bardziej sportową funkcję DTC i jest możliwe jego zupełne wyłączenie. Ostrą jazdę poprawiają również elektroniczna blokada dyferencjału, elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy ze słabszym uczynkiem w trybie sportowym i ostrzejsze reakcje na pracę z pedałem gazu. Mini John Cooper Works otrzymał też hamulce Brembo.
Z zewnątrz Mini John Cooper Works Cabrio niełatwo rozpoznać – w wersji standardowej od odmiany Cooper S odróżnia się tylko 17-calowymi kołami i oznaczeniem. Wygląd mogą poprawić jednak akcesoria zaprojektowane specjalnie dla John Cooper Works. We wnętrzu standardowo znajdziemy panele w kolorze Piano Black oraz sportową kierownicę obszytą Alcantarą.