Auto jest w stu procentach ekologiczne,pod względem konstrukcyjnym zbliżone do modelu pokazowego 2007 i MiEV Sport.
Nadwozie w kształcie łzy zrywa ze śmiałą stylistyką poprzednika. Samochód jest dłuższy (+ 20 cm) i wyższy (+ 12 cm). Projektanci uzyskali „efekt muszli” dzięki dużej przedniej szybie oraz krótkiej, ostro zakończonej masce. Stylistycznej całości dopełnia odwrócony „grill”, jakby żywcem przeniesiony z myśliwca, oraz czerwień dookoła słupka środkowego. Uzupełnieniem są masywne, trójramienne felgi ze stopów lekkich, składane lusterka oraz przednie reflektory i kierunkowskazy wykonane w technologii LED.
Jak przystało na EV, na masce oraz dachu auta zainstalowano półprzeźroczyste panele słoneczne, a w środku pojawił się motyw płytki obwodu drukowanego zwracający uwagę na niektóre elementy we wnętrzu kabiny.
Powietrze
Spośród kilku wariantów i MiEV Sport, jakie zostały przez projektantów naszkicowane (wśród których był dziwaczny mini pickup), ostatecznie wybrano kabriolet. Dzięki temu 2009 i MiEV SPORT AIR jest bardziej „realną” propozycją auta przyszłości. Wyposażono go w zdejmowany, przeźroczysty panel dachowy zamontowany na konstrukcji z poliamidu i polieteru fenylowego, co umożliwia jazdę na świeżym powietrzu przy zachowaniu strukturalnej spójności coupé.
Błękit nieba
Kolorystyka oraz wykończenie i MiEV SPORT AIR wpisują się w nurt tzw. „japońskiej technologii”, łączącej przyjemny wizerunek z zaawansowaną technologią przyjazną środowisku:
- Niebieski kolor nadwozia przywołuje na myśl czyste, błękitne niebo, z kolei dodanie efektu masy perłowej daje niebieskawy połysk podkreślający wizerunek auta ekologicznego.
- Wykończenie wnętrza utrzymane jest w silnie kontrastującej ze sobą kolorystyce. Przeważają szaroniebieski oraz szarobeżowy. Całość w połączeniu z niebieskim podświetleniem deski rozdzielczej oraz oświetleniem wnętrza sprawia wrażenie nowoczesności działając jednocześnie odprężająco i uspokajająco. Wykładziny, poszycie oparć siedzeń oraz pokrywy boczne zostały wykonane z opatentowanego przez Mitsubishi tworzywa o nazwie „Green Plastic”.
i MiEV SPORT AIR dysponuje wnętrzem pełnym wygodnej, relaksującej przestrzeni. Panoramiczny kokpit przypomina kierowcy o potencjale drzemiącym w samochodzie od chwili, gdy zasiada za jego kierownicą.
Najważniejsze elementy sterowania rozmieszczone są ergonomicznie dookoła pokrętła do zmiany biegów. Reszta znajduje się na wyświetlaczu dotykowym, co czyni je łatwiejszymi w obsłudze.
Cab forward
i MiEV SPORT AIR to auto sportowe nowej generacji. Nadwozie, któremu nadano kształt łzy, utrzymane jest w stylistyce „cab forward”, dzięki czemu lepiej wykorzystano przestrzeń ograniczoną niewielkimi rozmiarami auta (długość 3650 mm, rozstaw osi 2550 mm).
W wersji produkcyjnej przewidywane jest zastosowanie kół o rozmiarze 175 / 50 R 17, co w połączeniu z dużym rozstawem osi oraz napędem umieszczonym centralnie i z tyłu gwarantuje odpowiednią dynamikę jazdy oraz więcej miejsca we wnętrzu auta, przewidzianego dla czterech osób (2+2).
Zestaw akumulatorów litowo-jonowych o łącznej masie 200 kg umieszczony został pod podłogą. Obniżono w ten sposób środek ciężkości poprawiając w rezultacie stabilność, wyważenie oraz poziom bezpieczeństwa biernego.
Elementy układu napędowego, takie jak silnik i przetwornik prądu, znajdują się pod bagażnikiem, co w połączeniu z lekkim, aluminiowym zawieszeniem tylnym gwarantuje bardzo dobry rozkład mas (50% przód – 50% tył).
Przestrzenna rama
Nadwozie zbudowane jest na aluminiowej ramir przestrzennej – lekkiej i bardzo wytrzymałej konstrukcji z kształtek i odlewów ciśnieniowych. Dzięki temu ograniczono masę własną samochodu do 940 kg.
Odpowiednie rozmieszczenie kluczowych elementów ramy, w szczególności przednich i poprzecznych, pozwala na skuteczne pochłanianie energii uderzenia w razie kolizji czołowej lub bocznej. Z tyłu chronią pasażerów wzmocnienia znajdujące się pod tylnymi siedzeniami oraz pod podłogą.
Korzystne umiejscowienie napędu oraz wzmocnione nadwozie zbudowane na bazie technologii RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) sprawia, że i MiEV SPORT AIR zapewnia bardzo dobrą ochronę podróżujących w przypadku każdego rodzaju kolizji, nawet z pojazdem większym i cięższym
Kieszonkowa rakieta
i MiEV SPORT AIR wyznacza nowy kierunek rozwoju aut EV, ponieważ dzięki niemu cechy zarezerwowane dotychczas wyłącznie dla pojazdów elektrycznych, takie, jak praktycznie zerowy poziom hałasu, czy też płynność jazdy, stają się zaletami nowoczesnego auta sportowego. Zamontowano w nim mocniejszą wersję silnika synchronicznego z magnesami trwałymi uzyskując dzięki temu lepsze osiągi, niż w podstawowej wersji i MiEV:
Wymiary i dane
Długość3,650 mmSzerokość1,600 mmWysokość1,520 mmRozstaw osi2,550 mmRozstaw kół: przód / tył1,405 / 1,405 mmLiczba osób4Masa własna940 kgMoc60 kWMoment obrotowy230 NmAkumulatory330V litowo-jonoweNapędKoła tylneOpony175/50R17