Nissan NV200 wywodzi się z konceptu, który po raz pierwszy był przedstawiony w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Tokio. Wersja produkcyjne jest jednak bardziej współczesna.
Wersja użytkowa otrzymała m.in. czarny przedni zderzak, czarną atrapę wlotu powietrza chłodnicy i inny kształt przednich reflektorów. Dwuosobowa kabina ma fotele umiejscowione wyżej niż w wersji osobowej. W wersji Combi zamontowano drugi rząd składanych siedzeń, które jednak nie będą demontowane. W ofercie przewidziano także wersję siedmioosobową.
Wersja użytkowa Nissana NV200 ma długość 4,4 m i przestrzeń bagażową o długości 2040 mm. Jej pojemność wynosi 4,1 litra, co pozwala na załadowanie towaru o masie do 771 kg.Standardowo pojazd będzie miał dwie poduszki powietrzne, ABS i EBD. Za dopłatą istnieje możliwość zmówienia poduszek bocznych, ESP, centralnego zamka sterowanego pilotem, elektrycznych szyb oraz kamery parkowania.
Nissan NV200 powstał na platformie B, która wykorzystywana jest także do modeli osobowych. Do napędu przewidziano czterocylindrowy silnik benzynowy HR16 o pojemności skokowej 1,6 l o mocy 79 kW (108 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 153 Nm, współpracujący z pięciostopniową przekładnią manualną znaną z Micry, Note i modelu Quashqai. Drugi silnik w ofercie to turbodiesel 1,5 dCi o mocy 63 kW (86 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm i pięciostopniową przekładnia manualną.
Więcej informacji na temat tego samochodu poznamy 3. marca 2009 roku podczas jego premiery w Genewie. Jego sprzedaż w Japonii rozpocznie się pod koniec wiosny, a w Europie jesienią tego roku.