Spółka Nissan na początku lutego potwierdziła spekulacje, że na genewskim stoisku po raz pierwszy pokaże studium crossovera.
Do ostatnich chwil wiadomo było jednak tylko tyle, że samochód będzie 5-drzwiowy z wyraźnymi nadkolami i niską linią dachu. Dopiero otwarcie autosalonu stało się chwilą opublikowania pierwszych fotografii i komunikatu prasowego.
Kompaktowy crossover o długości 4060 mm, szerokości 1780 mm i wysokości 1570 mm zbudowano na płycie podłogowej z rozstawem osi 2530 mm. Karoseria konceptu przyciąga uwagę swoją nietypową stylistyką, w której mieszają się futurystyczne kształty ze szczegółami znanymi z innych modeli japońskiego producenta (Murano, 370Z czy Infiniti FX). W wyraźnych nadkolach zadomowiły się 20-calowe koła z powierzchnią z czarnego chromu.
Wnętrze dostępne jest poprzez drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach, które odkrywają ogromny otwór wejściowy bez słupka B. Stylistyka wnętrza ma przypominać motocykle, tak więc konsola centralna z lewarkiem zmiany biegów i podłokietnikiem pomiędzy przednimi fotelami inspirację czerpią w liniach zbiornika i siodełka motocykla. Na desce rozdzielczej znajdziemy co prawda relatywnie klasyczny zestaw wskaźników, ale dominującym elementem jest centralnie umieszczony monitor centrum multimedialnego, który wyświetla m.in. informacje o nowej generacji elektronicznie sterowanego napędu na cztery koła.
Według oficjalnego komunikatu prasowego Qazana nie jest tylko ćwiczeniem stylistycznym europejskiego ośrodka projektowego spółki Nissan, ale także zapowiedzią nowego modelu. Mały crossover miałby znaleźć w hierarchii modelowej miejsce poniżej modelu Qashqai. Auto będzie produkowane w brytyjskim zakładzie w Sunderland.