Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Genewa 2009: nowy ASIMO gospodarzem na stoisku Hondy

Genewa 2009: nowy ASIMO gospodarzem na stoisku Hondy

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Gospodarzem genewskiego stoiska Hondy będzie nowy ASIMO, najbardziej zaawansowany humanoidalny robot na świecie, który pomoże zaprezentować możliwości modelu Insight.

Genewa 2009: nowy ASIMO gospodarzem na stoisku Hondy
Auto Świat
Genewa 2009: nowy ASIMO gospodarzem na stoisku Hondy

ASIMO to najnowszy robot wywodzący się z długiej linii robotów Hondy, sięgającej modelu E0 z 1986 roku.

Na przestrzeni lat, ASIMO nabył umiejętność biegania, rozpoznawania ludzi i przedmiotów, wchodzenia po schodach, a nawet serwowania napojów.

ASIMO stał się symbolem zaawansowanych badań Hondy nie związanych z przemysłem motoryzacyjnym, wynikiem ponad 20 lat intensywnych badań. Celem, do którego dąży Honda, jest osiągnięcie na tyle wysokiego poziomu zaawansowania ASIMO, aby mógł on pomagać ludziom.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie ASIMO będzie współpracował z gospodarzem stoiska Hondy, prezentując zalety nowego modelu Insight. Humanoidalny robot Hondy zyskał ogromną popularność wśród ludzi na całym świecie, goszcząc na targach samochodowych, wystawach naukowych, a nawet na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych przy Wall Street.

Obok Hondy Insight i ASIMO zaprezentowana zostanie nowa, 180-konna wersja uznanego silnika wysokoprężnego Hondy i-DTEC.

Moc 180 KM - o 30 KM więcej od standardowej jednostki i-DTEC - osiągana jest przy 4 000 obr. / min. Maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 30 Nm i teraz wynosi on 380 Nm uzyskiwanych przy 2 000 obr. / min.

Wzmocniony silnik montowany będzie pod maską modelu Accord w nowej odmianie Type-S. Oprócz większej mocy, model ten otrzyma nowe, niżej umieszczone zderzaki, przedni spoiler, poszerzone listwy progowe oraz osłonę chłodnicy wykończoną przyciemnionym chromem.

Dodatkowym wyróżnikiem wersji Type-S będą przezroczyste klosze reflektorów. Sportowego charakteru dodadzą modelowi 18-calowe obręcze aluminiowe o nowym kształcie.

Nowa jednostka napędowa o tej samej pojemności 2.2-litra uzyskuje większą moc dzięki modyfikacjom turbosprężarki i głowicy cylindrów oraz zastosowaniu większej chłodnicy powietrza doładowującego. Dane dotyczące osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin zostaną podane po zakończeniu procesu homologacji.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków